رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل امروز در آیین تقدیم بودجه پیشنهادی 1403 شهرداری اردبیل به شورای شهر که با حضور نماینده ولی فقیه در اردبیل و امام جمعه اردبیل،خانواده معظم شهدا،مسئولان استانی و مدیران شهری و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد؛ گفت: میزان بودجه ارایه شده 3 هزار و 200 میلیارد تومان است که 72 درصد آن عمرانی و28 درصد آن جاری است.

تایماز نیوز | دکترمیرمحمد سید هاشمی افزود: بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اردبیل به زودی با ابلاغ جدول زمانبندی پیشنهادی کمیسیون برنامه و بودجه، توسط کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر، آغاز خواهد شد.

دکتر سیدهاشمی رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در تبین اقدامات شورای اسلامی شهر اردبیل با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و سالگرد چهل و ششمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: همواره فعالیت و تلاش اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل در این دوره برمبنای برنامه محوری بود که بیش از ۴ سند و طرح راهبردی در راستای توسعه شهری تصویب شد.

وی با اشاره به تصویب طرح تفصیلی شهر بعنوان حیاتی ترین سند شهر که به نوعی در اقتصاد و نحوه زندگی مطلوب شهروندان موثر بود؛ گفت: بعد از یک دهه وقفه در تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل، از پهنه بندی تا تراکم،فضای عمومی و آموزشی، فضای سبز و بهداشتی این طرح مصوب شد تا در آینده توسعه شهری بر اساس طرح ها خلق الساعه نباشد و توسعه شهری در چهارچوب طرح جامع پیش رود.

رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: طرح جامع دومی که در این دوره به تصویب رسید طرح ساماندهی مبادی وردی شهر است. با توجه به اینکه اردبیل شهری گردشگر پذیر است و مسافران در بدو ورود به شهر با آلودگی های بصری مواجه می شدند، لذا تصویب این سند نیز بسیار حائز اهمیت بود که در نهایت در راستای تاکیدات امام جمعه اردبیل به تصویب رسید.

سیدهاشمی در ادامه جلسه با اشاره به تصویب سند راهبردی عملیاتی ۴ ساله برای اولین بار در اردبیل گفت: تصویب این سند توسط اعضای شورای شهر نشان داد که شورا برنامه محور است و از این پس هیچ طرحی بصورت سلیقه ای در سطح شهر اجرا نخواهد شد.

وی ادامه داد: ارایه سیاستهای تشویقی برای بافت های ناکارامد و فرسوده در محلات کم برخوردار نیز از دیگر طرحهایی بود که در این دوره تصویب شد. بطوریکه بعد از تصویب این طرح شاهد نوسازی بافت های فرسوده در مناطق کم برخوردار و افزایش صدور پروانه هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اردبیل افزود: همانطور که در سال جاری تلاش شد باهدف گزاری اساسی و اجرای برنامه های کلان شهری به بعضی از اهداف تعیین شده دست یابیم، در ادامه نیز با همت و توان مضاعف و جدی تر پیش خواهیم رفت.