نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بدو ورود به‌ استان اردبیل با حضور در گلزار شهدای این شهر، به مقام بلند و شامخ شهداء ادای احترام کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ابتدای سخنان خود با یادآوری این مساله که همواره سفرهای استانی با حضور در گلزار شهدا آغاز شده است، تصریح کرد: در سفرهای استانی حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده محترم ایشان در بدو ورود به این استان را با تاسی از منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهیدان، مقدمه کار خویش قرار داده‌ایم، چرا که معتقدیم یاد شهدا همواره مسیر درس آموزی از سیره و منش بزرگ آنان است.

تایماز نیوز/ به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا، آنان را قهرمانان تاریخ و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت برشمرد و بر لزوم پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حفظ آرمان‌های بلند تمدن‌ساز شهدا در ایران اسلامی تاکید کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه انسان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت نیازمند الگو است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بهترین الگو برای حرکت انسان در مسیر ترقی و تعالی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به الگوبرداری شهدای جنگ تحمیلی از سیره‌رفتاری اهل بیت علیهم السلام اظهار کرد: راه شهدا ما همان راه اباعبدالله (ع) است. شهدا نیز قهرمانان تاریخ معاصر و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری نموده‌‌اند.

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تاکید کرد.

در این سفر مشاور نماینده ولی فقیه و مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه و معاونین این حوزه حجت الاسلام و المسلمین معزی را همراهی می‌کنند