دادستان مرکز استان از پلمب تمامی دفاتر مشاورین فاقد پروانه در سطح شهرستان اردبیل ظرف چند روز آینده خبر داد و گفت: متأسفانه بنگاه‌های املاک غیرمجاز خارج از نظارت، منشأ مهمی در افزایش ورودی پرونده‌های کیفری و دعاوی حقوقی محسوب می‌شود‌.

تایمازنیوز/ به گزارش مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی؛ دادستان مرکز استان، گرفتاری جمع کثیری از مردم و تحمیل هزینه‌های سنگین بر جامعه به واسطه سوءجریانات و فساد در حوزه خرید و فروش زمین و املاک و تعاونی‌های مسکن را غیر قابل قبول دانست.

وی افزود: امروز قراردادهای بدون پشتوانه و مجوز و فروش زمین‌هایی که وجود خارجی ندارد یا فروش یک زمین به نفرات متعدد و همچنین فروش غیرقانونی زمین‌های فاقد مجوز تغییر کاربری موجب تضییع حقوق افراد زیاد و گرفتاری خانواده‌های متعدد و افزایش اختلافات و پرونده‌های قابل توجهی در دستگاه قضایی شده است.

دادستان اردبیل با تأکید مجدد بر اینکه مشاورین املاک فاقد مجوز بستر و خاستگاه اغلب تخلفات حوزه زمین و مسکن و جرایم مرتبط می‌باشند، ضمن تقدیر از اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان در ساماندهی مشاورین املاک، ادامه داد: تذکرات و مهلت‌ها و فرصت‌های لازم، طی زمان‌های مدید داده شده و امروز روز عمل در قبال مشاورین املاک غیرمجاز و صیانت از حقوق مردم در این حوزه است.

فاقی اعلام کرد: ظرف چند روز آتی تمامی دفاتر مشاورین املاک فاقد پروانه و غیرمجاز در مرکز استان پلمب می‌شود.

گفتنی است؛ حدود ۴۵۰ بنگاه املاک غیرمجاز در شهرستان اردبیل شناسایی و تعداد مشاورین املاک مجاز مرکز استان نیز ۲۰۹۱ مورد اعلام شده است.