یک کانال در فضای مجازی اخیرا به ایثارگران وعده داده تا با پرداخت هزینه‌ای می‌توانند غرامت جنگ تحمیلی را دریافت کنند.

تایماز نیوز / به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا مدتی است در یکی از کانال ها در فضای مجازی از خانواده های شهدا و ایثارگران خواسته شده تا هر خانواده ای ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کند تا یک پرونده برای دریافت غرامت جنگ تحمیلی تشکیل شود و در آینده این غرامت به آنان پرداخت شود.
حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم نیز چند روز پیش گفت که موضوع گرفتن غرامت جنگی از عراق یک خواسته عمومی است اما اخیرا اقداماتی در این زمینه صورت گرفته که مشکوک است و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: من متن قراردادی را دیدم که برخی قربانیان جنگ برایم ارسال کرده بودند. در این متن تاکید شده بود که قربانیان جنگ که تعداد آن‌ها می‌تواند به صدها هزار نفر برسد، هر یک مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را به حسابی واریز کنند و عده‌ای مامور اخذ غرامت جنگی شود. نکته دیگر این قرارداد این بود که وقتی این عده، موفق به دریافت غرامت شدند، ۱۲ درصد از غرامت اخذ شده به یک شرکت داده شود. این کار، به اعتقاد من کاملا خلاف قانون است.
خبرنگار ایرنا پیگیر این موضوع از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران است ولی نکته مهم این است که وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع در مجامع بین‌المللی است و مرجع اعلام نظر در این باره نیز مبادی رسمی و این وزارتخانه است. لذا خانواده های ایثارگران از پرداخت هر گونه وجه و ارائه اطلاعات شخصی در فضای مجازی خودداری کنند.