استاندار گیلان از بهره‌برداری ۱۷۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی از دهه مبارک فجر تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۲ پروژه بزرگ راه آهن رشت- کاسپین و آزاد راه منجیل - رودبار نیز تا پایان سال با حضور رئیس جمهور بهره برداری می شود..

تایماز نیوز به گزارش گیل فام / اسدالله عباسی  در همایش شکوه انتخابات شهرستان آستانه اشرفیه اظهار کرد: استان گیلان در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و مسئولان دولت تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم بکار بسته‌اند و انتظار است مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی همراهی و مشارکت لازم را با دولت داشته باشند.

وی با اشاره به آمادگی گیلان برای انتخابات پیش رو، افزود: ۴۵ هزار نفر در این استان اعم از عوامل اجرایی و نظارت، معتمدان محلی در بخش ها و شهرهای حوزه های انتخابیه در برگزاری انتخابات مشارکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مردم با مشارکت خود سرنوشت آینده خود را رقم می زنند و با انتخابی اصلح فردی که شایستگی بیشتری دارد راهی مجلس خواهند کرد.

وی عنوان کرد:از مردم این شهرستان و استان انتظار می رود در انتخابات مشارکتی پرشور، باشکوه و حماسی داشته باشند.

عباسی با بیان اینکه آستانه اشرفیه همچون نگینی از نورانیت، معنویت، اعتقادات دینی و مذهبی در گیلان می درخشد، گفت: در این استان فضایی برای سرمایه گذاری و تولید فراهم شده که در دهه های گذشته وجود نداشت، این فضا نشات گرفته از اراده مردم است و شما نشان داده اید هرجا اراده کنید، موفق می شوید.

استاندار گیلان افزود: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، به برکت حضور مردمی است که ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ با اراده خود حکومت اسلامی را تشکیل دادند و امروز به طور کامل در استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی بسر می بریم.

وی اظهار کرد: جوانان این مرز و بوم با ریختن خون خود حکومت مردم بر مردم را تشکیل دادند و مجلس خبرگانی را برگزیدند که رهبری شایسته را انتخاب کرد، این نشان از آن دارد که اراده مردم بر مردم حاکم است.

استاندار گیلان ادامه داد: شما مردم در همه زمینه ها و عرصه ها توانسته اید بدرخشید و از امتحانات سخت سربلند خارج شوید.

وی ادامه داد: ما برای شکست دشمنان راهی جز همدلی و انسجام نداریم و باید در کنار هم برای حل مشکلات خود بکوشیم و به ارکان نظام قوای سه گانه بویژه مجلس و دولت توجه ویژه داشته باشیم.

عباسی اظهار کرد: باید نمایندگانی به مجلس راه یابند که شایستگی های لازم را داشته و در تراز مجلس و نظام باشند، در غیر اینصورت لطمه می بینید.

وی گفت: مجلسی که قانون های مصوب آن قابلیت اجرا داشته باشد و بودجه ای تصویب کند که تورم، نقدینگی و بیکاری را افزایش نداده و موجب رشد و توسعه شود؛ مجلسی که خدمت به مردم را سرعت بخشد.

وی برنامه های راهبردی دولت را احداث مسکن، ایجاد اشتغال، توانمند سازی روستاییان و برطرف کردن مشکل معیشت مردم اعلام کرد و افزود: در برخی از روستاها در حوزه گازرسانی، برق‌رسانی، بازنگری طرح هادی و کشاورزی مشکلاتی وجود دارد که با تمام توان تلاش می کنیم آنها را برطرف سازیم.

استاندار گیلان در بدو ورود به شهرستان آستانه‌اشرفیه با همراهی جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ضمن حضور در گلزار شهدای آستانه اشرفیه و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

برگزاری میز خدمت در دهستان دهکاء آستانه اشرفیه و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های سفر سفر استاندار به این شهرستان بود.

ایرنا