استاندار اردبیل گفت: در حوزه سیاست و پست‌های مدیریتی در دولت سیزدهم به هیچ وجه بحث مرد یا زن بودن مطرح نشده و تلاش شده تا افرادی که امکان، زمینه و توانمندی دارند، مورد استفاده قرار بگیرد و هنوز هم اگر ظرفیتی وجود داشته باشد، آمادگی داریم تا زمینه را بیش از پیش برای حضور بانوان فراهم کنیم.

تایماز نیوز | سیدحامد عاملی در دومین کنگره بانوان تاثیرگذار استان اردبیل سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) را تبریک گفت و با اشاره به نقش بانوان در بحث تولید و اشتغال و اقدام‌های دولت در راستای پشتیبانی از آنها در این حوزه اظهار کرد: امسال برای خوداشتغالی و کسب و کارهای خرد تسهیلات تبصره ۱۶ را داشتیم که اردبیل جزو پنج استان در استفاده از این تسهیلات است.
وی افزود: تا کنون ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و سایر منابع پرداخت شده است و باز هم آمادگی وجود دارد تا در حوزه کارآفرینی به ویژه از بانوان استان اردبیل پشتیبانی لازم انجام شود.
استاندار اردبیل عنوان کرد: برای بحث نمایشگاه و نمایش توانمندی‌ها و تولیدهای بانوان استان نیز اگر مکانی مناسب برای این مهم تشخیص داده شود که بر میزان فروش محصول‌ها موثر باشد، آمادگی برای هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه به منظور ایجاد نمایشگاه دایمی عرضه محصولات و تولیدات بانوان وجود دارد.
وی با تاکید بر ضرورت تشکیل مجمع مشورتی بانوان استان اردبیل در چند هفته آینده، اضافه کرد: آماده هستیم پیشنهادها و راهکارهای حل مشکل‌ها در حوزه‌های گوناگون که در مجمع مطرح می‌شود را با جذب منابع دستگاه‌ها عملیاتی کنیم.
عاملی بیان کرد: بعضی باورهای غلط و جاهلی در حوزه فرهنگ وجود دارد که نمی‌گذارد برخی مسیرها باز شود اما باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله صدا و سیما در این زمینه کار شود و اگر بانوان راهکار ویژه‌ای هم در این زمینه داشته باشند، می‌توانند در مجمع مشورتی مطرح کنند.
وی عنوان کرد: در حوزه سیاست و پست‌های مدیریتی نیز در دولت سیزدهم به هیچ وجه بحث مرد یا زن بودن مطرح نشده و تلاش شده تا افرادی که امکان، زمینه و توانمندی دارند، مورد استفاده قرار بگیرد و هنوز هم اگر ظرفیتی وجود داشته باشد، آمادگی داریم تا زمینه را بیش از پیش برای حضور بانوان فراهم کنیم.
استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت از اساسی‌ترین اصل‌ها در راستای رشد انسان و جامعه و یکی از ماموریت‌های مجموعه آموزش و پرورش است، گفت: تاکنون در این حوزه پیشنهاد و اتفاق خاصی را شاهد نبودیم و اگر بانوان در این زمینه راهکار یا طرحی داشته باشند، آماده دریافت و بررسی آن هستیم.
وی افزود: بحث پارک بانوان و سالن‌های ورزشی و میزان دسترسی آنها به فضاهای ورزشی نیز از دیگر دغدغه‌های بانوان است؛ بانوان به دلیل برخی محدودیت‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستند و در این راستا هر سالن ورزشی که نیاز باشد، دستگاه‌ها باید آن را برای استفاده بیشتر بانوان در اختیارشان قرار دهند.
عاملی اظهار کرد: در حوزه رسانه نیز باید حساسیت و جدیت بیشتر شود و در بحث آموزش و حمایت از بانوان بیش از پیش ورود کنند؛ چرا که رسانه‌ها به طور قطع در جامعه تاثیرگذار هستند.

وی عنوان کرد: در بحث پژوهش هم اگر موردی باشد که بتواند به حل بخشی از مشکل‌ها کمک نماید، آمادگی برای حمایت و تخصیص منابع وجود دارد.