شهردار اردبیل گفت: در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده، تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض صدور پروانه ساختمانی در نظر گرفته شده است.

تایماز نیوز| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اردبیل، محمود صفری با اعلام این خبر اظهار کرد: املاکی که در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارند، در صورت نوسازی و بهسازی شامل ۵۰ درصد تخفیف در صدور پروانه‌های ساختمانی می‌شوند.

وی با بیان این‌که این طرح از تیرماه در اردبیل اجرا می‌شود، افزود: این طرح به‌منظور حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در شهر اردبیل اجرا می‌شود که در کنار تخفیف در صدور پروانه ساختمانی، طبقات تشویقی نیز برای مالکان در نظر گرفته شده است.

شهردار اردبیل اضافه کرد: اعطای یک طبقه‌ی تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، تسهیل در ضوابط پارکینگ، کاهش فضای آزاد، عدم احتساب بالکن و تراس در محاسبه‌ی تراکم ساختمانی از جمله مشوق‌های نوسازی است‌.

صفری ادامه داد: صفری به جزئیات این مشوق‌ها اشاره کرد و گفت: طبق بسته تشویقی نوسازی مالکان قطعات زیر ۱۰۰ متر تمام عرصه، بالای ۱۰۰ متر تا ۲۰۰ متر با ۱۲ متر فضای آزاد و بالای ۳۰۰ متر را با فضای آزاد ۱۵متر می‌توانند بسازند، همچنین در صورت تجمیع چند بنا در کنار تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه ۲ طبقه‌ی تشویقی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: مالکان می‌توانند جهت تکمیل پرونده نسبت استفاده از مشوق‌های نوسازی به مناطق پنج‌گانه شهرداری مراجعه کنند.

پایان خبر/