نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: اگر دولت نزدیک 600 میلیارد تومان دیگر در این سه ماه به راه‌آهن اردبیل ـ میانه تخصیص دهد ‌پایان امسال به صورت کامل آماده بهره‌برداری خواهد شد.

تایماز نیوز/ صدیف بدری در نشست خبری باخبرنگاران به مناسبت روزخبرنگار افزود:پروژه راه آهن اردبیل به عنوان طرح شاخص این استان در سال‌های اخیر مورد توجه و در اولویت دولت‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم بوده است، و علاوه بر ردیف‌های بودجه‌ای سالانه، راه آهن اردبیل – میانه در این ۲ دهه از فاینانس بانکی و منابع مختلف بهره برده و در حال حاضر با پیشرفت ۸۵ درصد مراحل نهایی را سپری می‌کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سال‌جاری به این پروژه خبر داد و گفت: اگر حدود۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به این پروژه اختصاص پیدا کند، باید امیدوار باشیم تا در دهه فجر امسال راه آهن اردبیل – میانه به سرانجام برسد.

بدری افزود: اگر راه آهن اردبیل آماده تکمیل و بهره‌برداری نباشد، سفر رئیس جمهور فایده‌ای ندارد و ما انتظار داریم به عنوان یک هدیه واقعی رئیس جمهور و دولت سیزدهم راه آهن اردبیل – میانه را به سرانجام رسانده و تقدیم مردم این استان کند.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: خودروسازها حق ندارند با تولید خودروهای بی‌کیفیت با جان مردم بازی کنند و بهتر است مصوبه مجلس در واردات خودروهای دسته دوم به سرعت عملیاتی و اجرایی شود تا مردم با قیمت پایین‌تر در بازار اقدام به تهیه خودرو کنند.

وی به سوال و استیضاح رئیس جمهور اشاره کرد و ادامه داد: هنوز کار به مرحله سوال و یا استیضاح رئیس جمهور نرسیده و ما وزرا را به مجلس دعوت می‌کنیم تا در مورد عملکرد خود و علت نارسایی‌ها در حوزه‌های مختلف گزارش دهند.

بدری در مورد وضعیت نامناسب نان و تذکرات مکرر به مسئولان برای بهبودبخشی به این وضعیت را یادآور شد و ادامه داد: در این زمینه برخی اقدامات نظارتی آغاز شده و امیدواریم مردم با کیفیت مناسب نان خود را که قوت غالب است، تهیه کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد ساماندهی کارکنان و نیروهای شاغل در ادارات نیز گفت: با ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح گرفت و پس از رفع این ایرادات از سوی مجلس، دایره شمول افراد در این طرح به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قرارداد کار معین تقلیل یافته است.