مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: تامین زمین مورد نیاز سرمایه گذاران و ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرکهای صنعتی، از مهمترین برنامه‌های این شرکت برای حمایت از تولید و اشتغال است که امیدواریم با کمک مسئولان و دستگاه‌های ذیربط، بتوانیم به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

به گزارش تایماز نیوز، هاشم علایی در نشست مشترک با بازرس کل سازمان بازرسی استان اردبیل ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی نقش بسزایی در ایجاد بسترهای سرمایه گذاری و افزایش تولید و اشتغال دارد که باید تلاش کنیم از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای تامین زیرساخت‌‎ها و حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.
وی ادامه داد: از مهمترین دغدغه‌های حال حاضر شرکت شهرک‌های صنعتی، کمبود زمین و نیاز به توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در استان است تا پاسخگوی خیل عظیمی از متقاضیان سرمایه گذاری در استان باشیم.
علایی تصریح کرد: برای رفع این مشکل، توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در دستور کار این شرکت قرار گرفته است که با تعامل و همکاری مناسب با دستگاه‌های مرتبط تلاش خواهیم کرد تا توسعه شهرک‌های صنعتی به نحو مطلوبی در استان اجرایی شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: بر اساس قانون، دستگاه‌های خدمت رسان مکلف به تامین زیرساخت‌ها تا درب ورودی واحدهای تولیدی هستند.
وی به اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی در تسهیل امور واحدهای تولیدی اشاره کرد و ابراز داشت: با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرک‌های صنعتی استان، تلاش شده است تا با بازدیدهای میدانی نسبت به حل مشکلات واحدهای تولیدی در همان محل واحدها اقدام شود تا خللی در تولید و اشتغال آنان ایجاد نشود.
علی رمضان پور بازرس کل سازمان بازرسی استان اردبیل، در این نشست گفت: عدم زمین در شهرک‌های صنعتی باعث سرازیر شدن متقاضیان به خارج از شهرک‌های صنعتی خواهد شد که این موضوع، مشکلات آتی را در استان در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: سازمان بازرسی استان پیگیر مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی بوده است و در راستای حل مشکلات آنان، آماده هرگونه همکاری با دستگاه‌ها است.
رمضان پور در پایان به لزوم احصاء مشکلات موجود در شهرک‌های صنعتی و ارائه گزارش به سازمان بازرسی استان را متذکر شد و خاطرنشان کرد: با احصاء مشکلات و بازدید میدانی از شهرک‌های صنعتی، تلاش خواهد شد تا زمینه‌های حل مشکلات واحدهای تولیدی فراهم شود.
شایان ذکر است در این نشست، کلیه معاونین، مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل و جمعی از اعضای هیات مدیره شرکت‌ خدماتی شهرک‌های صنعتی اردبیل ۱ و اردبیل۲ نیز حضور داشتند.