مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با بیان اینکه میزان درآمد از کنترل و فروش سوخت در جایگاه مرزی بیله سوار در سال گذشته بیش از چهارصد و شصت میلیارد ریال رسیده، افزود: امسال این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.5درصد افزایش داشته است.

تایماز نیوز به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل سید حجت مدنی در بازدید از جایگاه مرزی بیله سوار ضمن اشاره به افزایش ۱۴٫۵ درصدی میزان درآمد از کنترل و فروش سوخت در جایگاه مرزی بیله سوار افزود: بطور متوسط سالانه نزدیک به ۴۸۰۰۰ دستگاه خودرو (اتوبوس و کامیون) در مرز یاد شده کنترل و پایش سوخت می‌شود.

مدنی این میزان افزایش درآمد را ناشی از بکارگیری سیستم‌های نرم‌افزاری جدید برای کنترل باک و فروش نفتگاز و بنزین در جایگاه‌های مرزی دانست، گفت: استفاده از نرم افزارهای نوین نقش بسزایی در جلوگیری از قاچاق سوخت دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل اضافه کرد: فروش سوخت در مناطق مرزی یکی از راهکارهای موثری است که می‌تواند بر روند کاهش قاچاق فرآوردهای نفتی، ‌ با توجه به اختلاف قیمت فاحش آن با کشورهای همسایه بسیار موثر باشد.

مدنی  خاطر نشان کرد این منطقه در حال حاضر با شش ناحیه، سه انبار نفت و یک مرکز سوختگیری هواپیمایی در امر خطیر سوخت رسانی در حال انجام وظیفه است.