مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل در دیدار با فرماندار شهرستان گرمی با ارائه سیاستها و برنامه های پیش روی اداره کل به روند اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان پرداخته و آنرا گامی مهم در اجرای عدالت مالیاتی دانست.

به گزارش تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل، داریوش سرخانی مقدم مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل با اشاره به نحوه وصول و تسهیم عوارض ارزش افزوده اظهار داشت: تسهیم و توزیع عوارض وصول شده به شهرداریها و دهیاریها و نیز امور عشایر ، موجب توسعه فعالیت عمرانی و آبادانی و توسعهشهرها و روستا ها خواهد شد.

وی افزود : اداره کل امور مالیاتی استان با تفویض اختیار لازم به رؤسای ادارات امور مالیاتی سعی بر حل و فصل پرونده های مالیاتی در شهرستانها را دارد بطوریکه مجبور به عزیمت به مرکز استان نشوند و بدون دغدغه و نگرانی مالیات خود را پرداخت نمایند. همچنین بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی ها ی مؤدیان بخشی از تفویض اختیارات در راستای جلب رضایتمندی حداکثری با توجه به سیاستها و برنامه های سازمان امور مالیاتی است.

مدیر کل امور مالیاتی  با اشاره به برون سپاری برخی از وظایف امور مالیاتی ، صدور مفاصا حساب،  نقل وانتقال املاک و مشاغل خودرو را گامی در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و جلب رضایت مؤدیان دانست و از اجرایی شدن صدور برخط مفاصا حساب مالیاتی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیاتی خبر داد.

وی در بخشی از سخنان خود به  نتایج خوب اجرایی شدن  قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اشاره  کرد و شناسایی مؤدیان جدید با استفاده از اطلاعات دستگاههای پوز فروشگاهی و اجرای اصل عدالت مالیاتی در چارچوب قوانین و مقررات را  از اولویتهای سازمان در راستای تحقق عدالت اجتماعی بیان داشت.

در ادامه مولایی فرماندار گرمی، سازمان امورمالیاتی کشور را دربحث الکترونیکی نمودن کارها از سازمانهای پیشرو در سطوح دستگاههای اجرایی کشور دانسته و آنرا در تحقق اهداف دولت الکترونیکی ستود