سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: مجموع موارد مشکوک به آنفلوانزا که در هفته اخیر از آن‌ها نمونه گیری شده، نسبت به هفته قبل افزایش نشان می‌دهد و موارد مثبت از ۲۴ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تایماز نیوز به نقل از پایگاه خبری عصرجهان، پژمان بختیاری نیا سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان اظهار کرد: پاییز فصل بروز و شیوع بیماری‌های تنفسی به ویژه در جمعیت‌های متراکم از جمله؛ دانش آموزان و دانشجویان است، بنابراین انتظار داشتیم که تعداد مراجعه کنندگان دارای علائم حاد تنفسی مثل سرفه، گلودرد، آبریزش بینی و تب به مراکز درمانی به صورت تدریجی افزایش پیدا کند.

وی افزود: بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد که هفته قبل مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ تقریبا ثابت بوده و روزانه بطور متوسط ۱۳ بیمار مراجعه کرده اند، ضمن اینکه در این مدت ۷ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: افزایش موارد مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی را نمی‌توان به کرونا نسبت داد، اگرچه نباید آن را بطور کلی نادیده بگیریم و فراموش کنیم.

وی ادامه داد: البته مجموع موارد مشکوک به آنفولانزا که در هفته اخیر از آن‌ها نمونه گیری شده، نسبت به هفته قبل افزایش نشان می‌دهد و موارد مثبت از ۲۴ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

وی درخصوص تزریق واکسن آنفلوانزا ادامه داد: تزریق این واکسن برخلاف واکسن کرونا برای همه افراد الزامی و اجباری نیست، شیوه نامه کشوری دارد و برحسب شرایط فرد اولویت بندی شده است و با تشخیص پزشک باید تزریق شود.

بختیاری نیا افزود: دانش آموزان و سایر افراد در صورتیکه بیماری‌های زمینه‌ای که در شیوه نامه کشوری از آن نام برده و به پزشکان ابلاغ شده است، می‌توانند نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

وی مهم‌ترین و موثرترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا را رعایت فاصله ایمن، شست و شوی مکرر و صحیح دستها، استفاده از ماسک و پرهیز از دست دادن و روبوسی عنوان کرد.