معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از کسب رتبه ۹ کشوری دانشگاه در حوزه فناوری خبر داد

تایماز نیوز | به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، قبل ازظهر امروز پنجشنبه ۲ آذرماه ۱۴۰۲ نشست خبری گزارش ۱۰ درصد طرح های تحقیقاتی خاتمه یافته دانشگاه (ترجمان دانش) به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و با حضور خبرنگاران در سالن سردار سليمانی ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در این نشست که با هدف ارزیابی فعالیت ترجمان دانش دانشگاه‌های علوم پزشکی و انتقال نتیجه پژوهش و پیام تحقیق به عموم مردم و رسانه ها برگزار شد گزارش ۱۰ درصد از طرح های خاتمه یافته دانشگاه در شش ماه اول سالجاری ارائه گردید.

دکتر فرهاد پورفرضی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج و هفته پژوهش اظهارداشت: همزمان با هفته پژوهش از ۳ نفر از اساتید بالینی، ۳ نفر از اساتید علوم پایه و ۲ نفر از دانشجویان در حوزه پژوهش و فناوری تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت ارائه گزارش و اطلاع رسانی ده درصد طرح های تحقیقاتی خاتمه یافته دانشگاه به عموم مردم گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۰۰ طرح تحقیقاتی و پایان نامه در دانشگاه ارائه شده و این میزان طرح از زمان تاسیس دانشگاه بی سابقه می باشد که حاصل فعالیت و تلاش همکاران و دانشجویان در گروه های مختلف در دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از کسب رتبه ۹ کشوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حوزه فناوری خبر داد و افزود: براساس ارزیابی سالانه دانشگاه ها از نظر فناوری و پژوهش در سال ۱۴۰۱، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بین ۲۶ دانشگاه تیپ ۲ وزارت بهداشت موفق به کسب رتبه ۵ و در بین ۷۱ دانشگاه و دانشکده زیرمجموعه این وزارت، حائز رتبه ۹ کشوری شده که در مقایسه با سال های قبل پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم.

در این جلسه، تعدادی از طرح های تحقیقاتی خاتمه یافته دانشگاه در شش ماه اول سالجاری توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه ارائه شد.