مدیرعامل هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به ۳۵۴۳ نفر گرفتار شده در برف و کولاک استان خبر داد.

تایماز نیوز/ به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، حمیدقویدل ۳۰ دی با اشاره به اقدامات امدادرسانی در جاده های استان اردبیل، اظهار کرد: نیروهای امدادی از تاریخ ۲۰ دی ماه ۳۵۴۳ نفر در جاده‌های مواصلاتی استان گرفتار برف و کولاک شده بودند که توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل امدادرسانی شدند.

وی ادغان کرد: در این حوادث ۸۸۳ خودرو در برف و کولاک گرفتار شده بودند که توسط عوامل جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

این مسئول با اشاره به امکانات به کار گرفته شده در این حوادث گفت: ۵۹ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر با ۲۲۱ نفر/ روز نیروی عملیاتی و بکارگیری ۴۹ دستگاه/ روز خودروی امدادی به یاری هموطنان گرفتار شده در برف و کولاک شتافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: در برف و کولاک اخیر علاوه بر امدادرسانی به در راه ماندگان این حوادث ۱۵ نفر هم مصدوم داشت که ۱۱ نفر از آن ها توسط تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به مراکز درمانی انتقال داده شده اند.

قویدل با اشاره به اینکه در این حوادث ۳۰۲ نفر نیز توسط نجاتگران این جمعیت اسکان اضطراری داده شده اند، افزود: ۱۵۰ تخته پتو، ۳۴ عدد آب معدنی، ۲۵۰ قوطی کنسروجات، ۵۸۵ قرص نان، ۴۹ بسته بیسکویت و ۱۳ کیلو خرما نیز در بین افراد اسکان داده شده توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان اردبیل برای امدادرسانی به هموطنان آمادگی کامل دارد، اظهار کرد: هموطنان در زمستان از سفر‌های غیرضروری پرهیز کرده و در صورتی که مجبور به مسافرت باشند تجهیزات زمستانی، تغذیه و پوشاک گرم همراه داشته باشند.