در جلسه ای با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، استاندار اردبیل، مدیرکل نوسازی اردبیل، سایر مقامات کشوری و استانی که در سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد ، به بررسی پروژه‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی استان اردبیل پرداخته شد.

تایماز نیوز| به گزارش روابط‌عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل، حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: استان اردبیل از مناطق محروم کشور به‌حساب می‌آید، از این‌ رو تسریع در تحویل پروژه‌ها و تمرکز روی افزایش سرانه فضای آموزشی می‌بایست از اولویت‌های اصلی این استان باشد.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تأکید بر فعالیت جهادی همکاران نوسازی مدارس استان اردبیل خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم با عنایت مقام معظم رهبری و لطف خداوند متعال در تلاش برای محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت آموزشی هستیم.
در این جلسه سید حامد عاملی استاندار اردبیل ضمن ارائه راهکارها و بررسی سرانه فضای آموزشی اذعان داشت: در سطح استان نیاز به احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در مناطق محروم استان داریم تا از نظر سرانه فضای آموزشی به میانگین کشوری نزدیک‌تر شویم.
همچنین بهزاد محمدی مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل تصریح کرد: پروژه ۳۰ کلاسه دارالفنون با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع یکی از پروژه‌های شاخص در کشور به‌ حساب می‌آید که به همت بانک پاسارگاد در دهه فجر سال پیش آغاز به کار و در دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: درخصوص تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی، استان اردبیل نیازمند اعتباراتی بیشتر از اعتبارات مقرر شده دارد. در این باره دکتر خان محمدی دستور مساعدت دادند.
از دیگر برنامه‌های این جلسه، بررسی مشکلات معیشتی و رفاهی کارکنان نوسازی مدارس استان اردبیل بود. دراین‌خصوص نیز قول‌های مساعدی توسط رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور داده شد. و همچنین در این جلسه لوح تقدیری به‌پاس زحمات استاندار اردبیل در پیگیری پروژه‌های مدرسه‌سازی و تلاش در جهت تخصیص حداکثری اعتبارات استانی و همچنین تابلوی یادبود تنها مدرسه‌ای که توسط سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در ملایر کلنگ‌زنی شده بود و در دولت سیزدهم افتتاح شد، به استاندار اردبیل اعطا گردید.