شهردار اردبیل از رونمایی قرآن خطی با قدمت بیش از یک قرن در موزه عمارت شهرداری به همراه افتتاح تالار تعزیه خبر داد.

تایماز نیوز| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اردبیل، محمود صفری در آئین رونمایی از قرآن خطی نفیس در موزه عمارت شهرداری اردبیل که با حضور فرماندار اردبیل، رئیس شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولان و اساتید و بزرگان شهر برگزار شد، اظهار کرد: سی‌ جزء قرآن خطی نفیس با قدمت ۱۱۵ سال اثر زنده یاد ملا محمدرضا قرآن نویس در موزه شهرداری اردبیل رونمایی شد؛ این قرآن توسط اهالی روستای جگرکندی نمین به موزه شهرداری اهدا و در قفسه‌های مخصوص جهت بازدید علاقمندان تعبیه شده‌است.

وی با اشاره به این‌که در این مراسم همچنین از سردیس شاعر عاشورایی استاد ناصح اردبیلی رونمایی و تالار تعزیه نیز افتتاح شد، افزود: تلاش می‌کنیم این اسناد و آثارِ مربوط به فرهنگ و تاریخ و هویت اردبیل را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

شهردار اردبیل بیان کرد: موزه شهرداری اردبیل در بازخوانی و انتقال تاریخ و فرهنگ اردبیل نقش بسزایی دارد و بیشتر آثار موجود در این موزه، اهدایی از سوی شهروندان است.

در این مراسم همچنین سیدمحمد اعتماد اعجازی به فرهنگ غنی شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: تاریخ بیانگر فرهنگ غنی شهر اردبیل است و همه ما باید در انتقال فرهنگ و تاریخ به نسل‌های بعدی باید تلاش کنیم.

وی همچنین به ضرورت حفظ و بهسازی اماکن فرهنگی و تاریخی شهر اردبیل تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی در این زمینه باید پای کار باشند که از جمله این مکان‌ها، جمعه مسجد است که باید در اسرع‌وقت بهسازی و محوطه‌ی آن ساماندهی شود.

موزه عمارت شهرداری اردبیل همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۴ برای بازدید عموم دایر می‌باشد.