شهردار اردبیل از اجرای طرح جمع‌آوری پسماند خشک از در خانه‌ها در سطح شهر اردبیل در آینده خبر داد.

 

تایماز نیوز| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اردبیل، محمود صفری در جلسه کمیسیون مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری شهرداری اظهار کرد: طرح تفکیک زباله در مبدا و جمع‌آوری پسماند خشک از در منازل بعد از تصویب در صحن شورای اسلامی شهر در اردبیل اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که طرحِ تفکیک در مبدا با فناوری‌‌های نوین و توسط یک شرکت بومی به اجرا در خواهد آمد، افزود: باید در کنار تشویق شهروندان به داشتن شهری پاک، زمینه‌های آن را نیز فراهم کنیم.

شهردار اردبیل تصریح کرد: در راستای اجرای طرح تفکیک زباله، اپلیکیشنی راه‌اندازی خواهد شد تا شهروندان از طریق اپلیکیشن درخواست خود ثبت و محل تحویل پسماند را تعیین کنند و ماموران مراجعه کرده و ضمن پرداخت هزینه، پسماند را خریداری کنند.

صفری ادامه داد: برای این منظور بسته‌های تشویقی از جمله شارژ کیف پول شهروندی در نظر گرفته شده‌است، شهروندان می‌توانند امتیاز ریالی کیف پول خود را ذخیره کرده و جهت استفاده در خدمات شهری همانند اتوبوس شهری یا شهربازی استفاده کنند و یا به حساب بانکی خود انتقال دهند.

وی همچنین از نصب ۹۰ باکس‌های تفکیک پسماند تر و خشک در نقاط مختلف شهر خبر داد و بیان کرد: در میادین اصلی مناطق ۵ گانه شهرداری ۵_۱۰ باکس تعبیه می‌شود تا شهروندان دسترسی داشته باشند‌.

شهردار اردبیل اضافه کرد: همچنین ۱۵ غرفه‌ی دائمی نیز در سطح شهر جهت جمع‌آوری پسماندهای خشک ایجاد خواهد شد، طبق برنامه‌ریزی‌ها در هر منطقه شهرداری‌ها ۳ غرفه در نظر گرفته شده است.