در نشست مشترک مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با فرماندار شهرستان خلخال، بر تامین زیرساخت‌های لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و رفع موانع واحدهای تولیدی تاکید شد.

تایماز نیوز/ در این نشست مشترک که در محل فرمانداری خلخال برگزار شد، مشکلات سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و بر روند رونق بخشی به واحدهای راکد و غیرفعال و کمک به رفع موانع تولید و تامین زیرساخت‌های شهرک‎ها و نواحی صنعتی این شهرستان تأکید شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در این نشست مشترک گفت: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم و جدی این شرکت کمک به رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای تولیدی است که تلاش می‌کنیم با حمایت مدیران و مسئولان، به این هدف مهم دست پیدا کنیم.
هاشم علایی ادامه داد: در شهرک صنعتی خلخال، ۷۷ قرارداد حق بهره برداری زمین با سرمایه گذاران منعقد شده است که در این بین ۴۱ واحد تولیدی با اشتغال زایی ۴۰۰ نفر موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از مراجع ذیصلاح شده‌اند.
وی افزود: با توجه به نبود زمین صنعتی در شهرک صنعتی خلخال، آماده سازی ناحیه صنعتی گزاز از اهمیت فراوانی برخوردار است که مقدمات آماده سازی این ناحیه صنعتی با مساحت ۳۰ هکتار آغاز شده است که برای تکمیل فرآیند زیرساخت‌ها، نیازمند تامین اعتبارات و همراهی دستگاه‌های خدمت رسان هستیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: بررسی و تعیین تکلیف قراردادهای راکد در کمیته‌های پایش و جلسات هیات حل اختلاف و داوری در دستور کار این شرکت قرار دارد تا در صورتی که زمینی از سوی سرمایه‌گذار بلاتکلیف و راکد رها می‌شود، تعیین تکلیف و فسخ شده و اراضی آزاد شده در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار داده شود.
شایان ذکر است شهرک صنعتی خلخال با مساحت ۲۳ هکتار دارای امکاناتی از قبیل؛ آب، برق، گاز، مخابرات، راه و معابر دسترسی، شبکه فاضلاب، ایستگاه آتش نشانی، شرکت خدماتی و … است که در جنوب استان اردبیل واقع شده است.
ناحیه صنعتی گزاز با مساحت ۸۲ هکتار و ناحیه صنعتی هشجین با مساحت ۵ هکتار از دیگر نواحی صنعتی شهرستان خلخال محسوب می‌شوند.