مدیر منطقه نفت اردبیل گفت: امسال به منظور بهبود نظام توزیع سوخت و کاهش قاچاق، مالکان وسایل نقلیه باید برای سوخت گیری از کارت شخصی خود استفاده کنند.

تایماز نیوز| سید حجت مدنی در نشست خبری در جهت تجلیل از خبرنگاران فعال این حوزه افزود: بر اساس بند ح تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ به منظور بهبود نظام توزیع سوخت در کشور و کاهش قاچاق سوخت، صاحبان خودرو‌های بنزین و گازوئیل سوز می بایست صرفاً از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده کنند.

وی  خاطر نشان : شهروندانی که به هر دلیل فاقد کارت هوشمند سوخت شخصی هستند برای ثبت درخواست کارت المثنی سوخت به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

مدیر شرکت نفت منطقه اردبیل گفت: کارت های سوخت جامانده در جایگاه ها با راه اندازی سامانه ای، در سایت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی قابل رهگیری است.

سید حجت مدنی خاطر نشان کرد: در حال حاضر لینک این سامانه به آدرس www.scs.niopdc.ir در صفحه اصلی سایت قابل رویت است.

وی افزود: مالکان خودروها در صورت جا گذاشتن کارت سوخت شخصی خود در جایگاه ها می توانند به این سامانه به آدرس www.scs.niopdc.ir مراجعه و با وارد کردن شماره VIN خودرو، از محل کارت سوخت مطلع شده و در اسرع وقت آن را دریافت کنند.

مدنی بیان داشت: آدرس اشاره شده فوق در سایت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل به آدرس ardebil.niopdc.ir قابل رویت است.

مدیر منطقه نفت اردبیل ضمن اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و ذخیره ‌سازی مطلوب این فرآورده گفت: این منطقه آمادگی کاملی در این زمینه دارد و با وجود برنامه ریزی انجام شده در انبار نفت شهید بهفر اردبیل در صورت ثبت بموقع درخواست‌ها ارسال فرآورده بدون کمبود و محدودیت بطور منظم انجام خواهد شد.
مدنی ضمن اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل افزود: میزان مصرف این فرآورده در قیاس با مدت مشابه سال قبل، ۲۳ درصد کاهش داشته است.
وی خاطر نشان کرد: اتخاذ سیاستهای مطلوب سوخترسانی بخصوص سوخت جایگزین به نیروگاهها یکی ازاقدامات مطلوب این شرکت بوده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با اشاره به  شروع فصل پاییز به همه مصرف‌کنندگان توصیه کرد در راستای ذخیره سازی  سوخت دوم  اهتمام ویژه داشته باشند.
سید حجت مدنی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل از افزایش فروش بنزین با کارت سوخت شخصی خودرو در سطح استان ​خبر داد.

او گفت: بر اساس بند ح تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ به منظور بهبود نظام توزیع سوخت در کشور و کاهش قاچاق سوخت، صاحبان خودرو‌های بنزین و گازوئیل سوز می بایست صرفاً از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده کنند.
مدنی با اشاره به افزایش میزان فروش بنزین موتور با کارت سوخت شخصی خودرو از ۶۲ درصد در فروردین ماه سال جاری به ۷۲ درصد در مرداد ماه  ۱۴۰۲، افزود: در بازه زمانی یاد شده میزان فروش بنزین آزاد با کارت سوخت شخصی خودرو  نسبت به میزان کل فروش بنزین آزاد از  ۱۸ درصد به ۴۵ درصد افزایش یافته است.
مدیر منطقه اردبیل خاطر نشان کرد:  فرهنگ سازی مستمر و مطلوب از طریق  اطلاع رسانی در سایت منطقه، مصاحبه های متعدد در صدا و سیمای محلی استان،  اطلاع رسانی در فضای مجازی، نشریات و همچنین نصب بنر در میادین اصلی شهر از جمله اقدامات موثر منطقه در این راستا بوده است.