دادستان مرکز استان اردبیل گفت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در سال های گذشته با مشکلاتی دست به گریبان بود که الحمدلله وضعیت آن رو به بهبود است اما جا دارد که رونق این مجموعه بیشتر شده و بهره وری آن بیش از اینها افزایش یابد.

 

تایمازنیوز |جلال آفاقی در دیدار با مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: حمایت از مدیران دلسوز و کارآمد جزو اولویت های کاری بوده و گزارشاتی که از حوزه شرکت مغان واصل می شود، قابل قبول می باشد.

دادستان اردبیل اذعان کرد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در سنگر تولید، رونق کشاورزی و اقتصادی در کنار بحث اشتغالزایی که حفظ و صیانت آن با وضعیت فعلی جامعه مهم است، فعالیت می کند.

وی افزود: اشتغال عاملی برای پیشگیری از وقوع جرم و بزه بوده و این مجتمع عظیم تولیدی بعنوان نگین قطب کشاورزی مملکت، موفق عمل نموده است.

آفاقی خاطرنشان کرد: در رژیم سابق، شاه اعلام کرده بود، اگر زمانی بنا بدلایلی نفت صادر نشود، جای هیچگونه نگرانی نبوده و از ظرفیت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برای صادرات نفت استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز دیدگاه، به این بنگاه اقتصادی همین است، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت فوق العاده این شرکت می توان در رونق و توسعه اقتصادی کشور نقش بسزایی ایفا نمود.

آفاقی تاکید کرد: رسالت کشت و صنعت و دامپروری مغان خطیر بوده و خیلی ها چشم امید به آن دارند و تدبیر با رویکرد دانش بنیان و جلوگیری از روش های سنتی می تواند، حلال بسیاری از معضلات و مشکلات باشد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز در این دیدار با تبریک هفته قوه قضاییه، گزارشی از فعالیت های این شرکت را ارائه کرد.

قاسم محمدی در بخش مهمی از سخنان خود گفت: درآمد سالانه شرکت در زمان تحویل گیری ۸۰۰ میلیارد تومان و سود سالانه آن صفر بود که در حال حاضر گردش مالی این مجتمع عظیم ملی ۵۰۰۰ میلیارد تومان و سود آن در سال گذشته ۷۵ میلیارد تومان بوده است.

محمدی افزود: این بنگاه اقتصادی با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات دامی، زراعی، باغی و صنعتی؛ صادرات شیر خشک را به کشورهای عراق و پاکستان آغاز کرده و در ادامه، صادرات سایر محصولات همچون بذر و نهال مغانه را هدفگذاری نموده است که افق جدیدی از فعالیت ها را گشوده است.