بعد از ۱۷ سال وقفه، تولید بذر گندم در سطح یک هزار هکتار در کشت و صنعت مغان انجام شد

تایماز نیوز به نقل  امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در بازدید از برداشت گندم در بخش ۵ زراعی که به همراه حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری این بنگاه اقتصادی انجام گرفت، ضمن شرکت در صبحانه کاری پای درددل های رانندگان تراکتور، کمباین، کارشناسان و عوامل دخیل در برداشت محصول نشسته و با بررسی مسائل و مشکلات شان دستورات لازم را جهت حل آنها صادر نمود. وی با عرض خداقوت و اهدای کارت هدیه از زحمات آنان تقدیر کرد.

قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: امسال بعد از ۱۷ سال وقفه، تولید بذر گندم در سطح ۱۰۰۰ هکتار انجام خواهد شد. علیرغم سود سرشار سرمایه گذاری در تولید بذر، متاسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نپذیرفته و برای رفع این حلقه مفقوده، گام اولیه آن در سال زراعی جاری با کشت ارقام مختلف مقاوم، کیفی و پربازده بصورت پایلوت برداشته شده است و برای گسترش آن در سال زراعی پیش رو تولید بذر در سطح وسیع انجام خواهد شد.

وی افزود: رویکرد شرکت تولید بذر و نهال و صاحب لاین شدن این بنگاه اقتصادی بوده و تامین بذر و نهال منطقه، استان و کشور با رویکرد صادرات در دستور کار می باشد.

محمدی بیان کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته میزان تخصص منابع آبی ۴۵ درصد بود که برای مدیریت بحران موجود با استفاده از پمپ های خریداری شده، نهایت بهره برداری از قطره- قطره ته مانده آب کانال ها انجام شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با مصوبه هیئت مدیره در خصوص تامین بموقع نهاده ها و تخصیص اعتبارات لازم، نهاده ها پیش از موعد مقرر تهیه و مصرف آن در سر مزرعه توسط کارشناسان و کارگران مدیریت گردید.

عضو هیئت مدیره شرکت اذعان نمود: در صورتیکه کارکنان تلاش و همت جهادی به خرج نمی دادند، رکوردهای سال قبل در زمینه تولید محصولات تکرار نمی شد که در اینجا بر خود وظیفه می دانم از تک تک این عزیزان نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم.

در بازدید از برداشت گندم در بخش ۵ زراعی که به همراه حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری این بنگاه اقتصادی انجام گرفت، ضمن شرکت در صبحانه کاری پای درددل های رانندگان تراکتور، کمباین، کارشناسان و عوامل دخیل در برداشت محصول نشسته و با بررسی مسائل و مشکلات شان دستورات لازم را جهت حل آنها صادر نمود. وی با عرض خداقوت و اهدای کارت هدیه از زحمات آنان تقدیر کرد.