مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل به اتفاق معاونین با طباطبائی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش  تایماز نیوز / روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل، در این دیدار طباطبائی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به بیان اهمیت درآمدهای مالیاتی در شرایط فعلی جامعه پرداخت و مسئولیت کارکنان امور مالیاتی را خطیر دانست و افزود: کشوربا توجه به میزان تلاش و کوشش کارکنان مالیاتی در امر وصول مالیات پیشرفت کرده و برنامه های عمرانی اجراء می گردد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی مالیاتی گفت: اگر فرهنگ پرداخت نباشد قطعاً اقتصاد و عمران و آبادانی کشور متوقف خواهد شد. فلذا انتظارات افکار عمومی از سازمان امورمالیاتی زیاد و مسئولیت شما در این برهه از زمان چند برابر است در اینجاست که زحمات شما ستودنی است.

طباطبائی با اشاره به اهمیت اجرای خوب قانون خاطر نشان کرد: اعمال قانون در شناسایی منابع جدید و مطالبه مالیات مهم است، هر چند منجر به شناسایی مالیات یک خانه خالی گردد.

وی اجرای عدالت مالیاتی را از مطالبات افکار عمومی جامعه دانست و به ساماندهی و استقرار واقعی  دستگاههای POS در مکانهای تعریف شده اشاره کرد و استفاده صحیح و اصولی از آنها در تمامی مشاغل را لازم دانسته و بی احترامی به قانون را  به هیچ وجه جایز ندانست.

در ادامه داریوش سرخانی مقدم مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل، با اشاره به اهمیت  برون سپاری و الکترونیکی شدن فرایندهای انجام اخذ مالیات، اصلاح قوانین و رویه های مالیات ستانی در راستای توسعه عدالت مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی با  بهره گیری از  سامانه های اطلاعاتی توضیحاتی ارائه دادند وی همچنین ضمن اشاره به ظرفیت های قانونی در مبارزه با فرار مالیاتی استفاده از اختیارات ماده ۲۷۴ قانون مالیاتهای مستقیم و جرم انگاری فرار مالیاتی را در قانون مالیاتهای مستقیم مهم دانست و اظهار امیدواری نمود با تعامل و هماهنگی کامل با مسئولین قضایی استان میتوانیم جلوی بسیاری را از موارد فرار مالیاتی را  بگیریم وی همچنین توضیحات کامل در خصوص نحوه اخذ مالیات از خودروهای  لوکس و خانه های باغ ویلا و گران قیمت و نیز خانه های خالی ارائه داده و تحقق درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در قانون بودجه کشور را به منظور تامین  هزینه های جاری کشور را از اولویت کار سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان سال جاری اعلام نمودند.

درادامه این دیدار طباطبائی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به بیان اهمیت درآمدهای مالیاتی در شرایط فعلی جامعه پرداخت و مسئولیت همکاران امورمالیاتی را خطیر دانست و افزود: کشور به میزان تلاش و کوشش کارکنان مالیاتی در امر وصول مالیات پیشرفت کرده  و برنامه های عمرانی اجراء می گردند.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی مالیاتی گفت: اگر فرهنگ پرداخت نباشد قطعاً اقتصاد و عمران و آبادانی کشور متوقف خواهد شد. فلذا انتظارات افکار عمومی از سازمان امورمالیاتی زیاد و مسئولیت شما در این برهه از زمان دو برابر است در اینجاست که زحمات شما ستودنی است.

وی با اشاره  به اهمیت اجراء  خوب قانون  خاطر نشان کرد: اعمال قانون در شناسایی منابع جدید و مطالبه مالیات مهم است، هر چند منجر به شناسایی مالیات یک خانه خالی گردد.

وی اجرای عدالت مالیاتی را از مطالبات افکار عمومی جامعه دانست و به ساماندهی و استقرار واقعی  دستگاههای POS در مکانهای تعریف شده اشاره کرد. و استفاده صحیح و اصولی از آنها در تمامی شغلها را لازم دانسته و بی احترامی به قانون را  به هیچ وجه جایز ندانست.

طباطبایی در پایان از اعلام آمادگی دادستانی جهت هرگونه همکاری و تعامل در چهارچوب قوانین و مقررات برای وصول درآمدهای مالیاتی در راستای اجرای عدالت مالیاتی خبر داد.