سخنگوي ستاد مديريت اضطراري استان اردبيل گفت: ‌به مدت 2 روز و با حضور 6 استان كشور،‌ مانور آمادگي و‌ آموزشي مقابله با بحران سيل در اردبيل آغاز شد.

به گزارش تایماز نیوز؛ حسين قديمي اظهار كرد:‌ اين مانور كه روز چهارشنبه و پنجشنبه به مدت ۲ روز در اردبيل برگزار خواهد شد، با هدف مقابله با بحران سيل در منطقه شمالغرب كشور طراحي شده و حاضران در اين مانور با ابعاد گسترده آمادگي و مقابله با هرگونه خطرات احتمالي آشنا خواهند شد.
وي از حضور ۲۹۴ نفر در قالب ۳۰ اكيپ در اين مانور خبر داد و تصريح كرد: مانور مقابله با بحران سيل منطقه شمالغرب كشور سبب افزايش توانمندي و آمادگي صنعت آب و برق در مقابل حوادث و خطرات طبيعي و غيرطبيعي خواهد شد.
سخنگوي ستاد مديريت اضطراري استان اردبيل با اشاره به ابعاد برگزاري اين مانور گفت: مانورهاي تمريني، آموزشي مقابله با بحران‌ها در مناطق ۶گانه به صورت جداگانه در دي ماه سال‌جاري برگزار می‌شود.
قديمي افزود: در اين مانور كه روزهاي هفت و هشت دي ماه به ميزباني استان اردبيل برگزار خواهد شد، استان‌هاي آذربايجان‌شرقي، غربي، كردستان، زنجان و گيلان حضور خواهند داشت.
وي فعاليت كميته‌هاي پنج‌گانه اين مانور را يادآور شد و خاطرنشان كرد: كميته‌هاي پشتيباني عمليات، اطلاع‌رساني و روابط عمومي،‌ كميته امنيت،‌ كميته بهداشت، ايمني و محيط زيست و كميته برنامه‌ريزي در اين مانور ما را ياري خواهند كرد.
قديمي اصلي‌ترين هدف اين مانور را افزايش هماهنگي بيشتر بين دستگاه‌هاي اجرايي صنعت آب و برق استان اردبيل اعلام كرد و ادامه داد: با همكاري مشترك شركت‌هاي توزيع نيروي برق، امور انتقال،‌ آب منطقه‌اي و آب و فاضلاب استان شاهد برگزاري موفق مانور و آمادگي بيشتر شركت‌هاي صنعت آب و برق استان در مقابله با بحران‌ها خواهيم بود.
رئيس شوراي هماهنگي مديران صنعت آب و برق استان اردبيل اجراي اين مانور را در افزايش توانمندي براي مقابله هوشمندانه در برابر مخاطرات طبيعي به ويژه سيل مهم ارزيابي كرد و گفت:‌ بررسي ‌ميزان اثربخشي و كارآيي برنامه‌ريزي و مقابله، ايجاد هماهنگي لازم بين دستگاه‌هاي صنعت و برق، تمرين هماهنگي بين سازمان‌ها و مردم، اسكان اضطراري، ايجاد مهارت اعتماد به نفس در همكاران، شناسايي نقاط ضعف و قوت و… از اهداف پيش‌بيني شده در اين طرح است.