نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: واحد بین‌الملل قوه قضائیه و وزارت امور خارجه دروغ‌پراکنی کانال‌ها و سایت‌های خارج از کشور را تحت تعقیب قضایی قرار دهند.

به گزارش تایماز نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: این هفته برای امپراطوری رسانه‌ای غرب که مثل لشکر جرار به جان ایران ما افتاده‌اند، افتضاح بزرگی درست شد، این افتضاح مربوط به استان ما بود اول از سیستان شروع کردند سپس به لرستان رفتند بعد از آن در کردستان غائله درست کردند سپس به اردبیل آمدند.

عاملی گفت: آنها که از کشته‌یابی مأیوس هستند، دنبال کشته‌سازی هستند و در به در به سراغ بیمارستان‌ها می‌روند تا اگر کسی به نحوی از دنیا رفته که به درد آنها می‌خورد، فوراً با انتساب آن به نظام استخدام عواطف کنند و این پروژه ادامه خواهد داشت و فقط با بصیرت ملت بزرگ ما قطع خواهد شد.

وی تصریح کرد: دروغ بزرگ آنها در استان ما مربوط به کشته شدن یک دانش‌آموز بود که بعدها معلوم شد از اساس کذب است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه این افتضاح نشان داد که سایر سخنان آنها نیز به همین منوال است و شاید بیت‌الکذب تعبیر خوبی در مورد بعضی از کانال‌ها است، گفت: این افتضاح بزرگ برای ما کفایت می‌کند که ما به آنها، خیرخواهی آنها و خبررسانی آنها اعتماد نکنیم.

آیت‌الله عاملی با تاکید بر اینکه دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های دشمنان سبب ایجاد ناراحتی و نگرانی برای خانواده‌ها شد، افزود: آنها با این دروغ به حیثیت ما اردبیلی‌ها لطمه زدند و آرامش محیط سالم و آرام ما را به هم زدند، برای خانواده‌ها ناراحتی و نگرانی‌ها درست کردند از این رو ما باید به دادگاه‌های کشورهایی که رسانه‌های آنها این دروغ بزرگ را نشر دادند، شکایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مسئول این کار واحد بین‌المللی قوه قضائیه و دادستانی کل است من از طرف اهالی اردبیل از دستگاه قضائی و وزارت خارجه مصرا می‌خواهم از کانال‌هایی که این دروغ بزرگ را نشر دادند، رسماً شکایت کنند.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: قانون کشورهای آنها در مورد دروغ، بسیار محکم است و در محاکم آنها از این دست خلاف‌ها اغماض نمی‌کنند.

خطیب جمعه اردبیل به جوانانی که تحت تأثیر مطالب رسانه‌های خارجی قرار گرفته‌اند، بیان کرد: من از بعضی جوان‌ها که تحت تأثیر کانال‌های خارجی هستند و دروغ‌های آنها را قبول می‌کنند، سؤالی دارم اگر کسی پدر شما را بکشد سپس بیاید، بگوید فدایت بشوم، تصدقت بروم، چاکرم، نوکرم در خدمت شما هستم به او چه می‌گوئید؟ حرف او را قبول می‌کنید یا او را از خانه بیرون می‌اندازید، این قاتل که قاتل نصف ملت ما است الان در خانه شماست او را بیرون بیندازید.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آمریکا چطور می‌تواند مدافع ناموس ما باشد در حالی که با پیمان کاپیتولاسیون آمریکایی‌های متعرض به ناموس ایرانی‌ها از محاکمه آزاد بودند، آمریکا با تحریم دارو بی‌رحمانه‌ترین جنایت را در حق ایرانی‌ها مرتکب شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از رسانه‌هایی که در مسائل اخیر، صادقانه و با حفظ امانت‌داری روایت‌نگاری کردند، تصریح کرد: من از اهل قلمی که حرمت قلم و حرمت قسم خداوندی به قلم را نگه داشتند و روایت صحیح را به اطلاع مردم رساندند و رسم امانتداری را رعایت کردند، قلبا تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: امپراطوری رسانه‌ای غرب هر روز گره‌های ذهنی خطرناک درست می‌کند و اگر گفتگو نباشد و این گره‌ها و سوالات انباشته شود به نقطه خطرناکی خواهد رسید.

 

امام جمعه اردبیل امام جمعه اردبیل

 

 

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر