آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور فرماندار، معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداری، مشاور رسانه ای استاندار، رئیس اداراه فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. 

 

 

تایماز نیوز به گزارش پایگاه خبری گیل فام؛  در ابتدای این نشست مرتضی پورمقدم به نمایندگی از فعالین رسانه ای شهرستان لاهیجان ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت  یاد و خاطره خبرنگاران درگذشته به ویژه جناب آقای محیطی،  بیانیه ای که اکثریت مدیران مسئول و خبرنگاران شهرستان پای آن را امضا کرده بودند قرائت نمود.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

“ن” والقلم و مایسطرون… سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند.
“‌قرآن کریم”

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، گرامی باد یاد و خاطره شهیدان عرصه خبر و رسانه که در مسیر اطلاع رسانی ،بدون هراس از هر چه که مانع انجام این وظیفه خطیر باشد ،صادقانه و خالصانه همت گمارده و حتی جان خویشتن را در این راه فدا نموده اند.

در دنیای مدرن، رسانه های خبری رکن چهارم دموکراسی محسوب میشوند و خبرنگاران بخشی از جامعه هستند که به نفوذ غیرمستقیم ،اما قابل توجه جزو تاثیرگذارترین بخش یک جامعه به حساب می آیند.
حتی اگر حاکمیت و یا بخشی از نظام سیاسی آنها را به رسمیت نشناسد!

طی دو سال اخیر که پانادمی کرونا فراگیر شده بود بجز مدت زمان محدودی همه مراسم ، جلسات و همایش ها برگزار می گردید.اما هر زمان که نوبت به رسانه ها و خبرنگاران می رسید، به بهانه رعایت پروتکل های بهداشتی از برگزاری نشست با این بخش از جامعه، طفره می رفتند!
در این مدت اصحاب رسانه شهرستان لاهیجان، همیشه با حضور در صحنه ها، سعی بر اطلاع رسانی درست ،فرهنگ سازی مناسب و به تصویر کشیدن کوشش های مسئولین و تلاش گران عرصه سلامت را داشته و حتی در این راه ، خبرنگار پیشکسوت لاهیجی مرحوم مرتضی محیطی را نیز در بحبوحه کرونا از دست داده است. یادش گرامی باد

جناب آقای فرماندار !

پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه از حضور حضرتعالی در جایگاه فرمانداری شهرستان لاهیجان ،علی رغم  همه انتظاراتی که می رفت متاسفانه کوچکترین و کمترین ارتباطی میان جنابتان با اصحاب رسانه وجود نداشته و در حالی که بارها این پیام از طرق مختلف به شما رسانیده شد، متاسفانه کماکان اعتنایی ننمودید! درخواست های شفاهی و مکتوب اعضای خانه مطبوعات شهرستان لاهیجان، طی چند مرحله به سمع و نظر حضرتعالی رسانیده شد، اما هر بار به بهانه های مختلف وقعی ننهادید!

جناب آقای دکتر براتی، ادب حکم می نمود تا به جای عدم حضور و بی پاسخ نهادن این درخواست ها ضمن احترام نهادن به اصحاب رسانه شهرستان، در جمع آنها حضور بهم رسانیده و گلایه و چالش های موجود شهر را با خبرنگاران در میان می گذاشتید.

حال که با فرارسیدن ایامی مصادف با روز خبرنگار، فرمانداری ها ،شهرداری ، شوراهای اسلامی و سایر ارگان ها و نهادها در تدارک مراسمی تحت عنوان تجلیل از اصحاب رسانه هستند تا بتوانند در خلال این مراسم گزارشی از عملکرد خود ارائه نمایند، حضرتعالی نیز
فرصت را غنیمت شمرده تا از خود و دستاوردهایتان بگویید.

اما بی اعتنایی و بی توجهی شما در مدت مدیریت تان به اصحاب رسانه و برگزاری نشست امروز تحت عنوان تجلیل از اصحاب رسانه و بیان گزارش عملکرد مجموعه فرمانداری به بهانه این مراسم ،قطعا نمی تواند مورد رضایت خاطر خبرنگاران این شهرستان قرار گیرد.

جناب آقای براتی…

دعوت نمودن همکارانمان از شهرستان های همجوار بالاخص مرکز استان در حالی که نه ارتباطی با خبرنگاران شهرستان محل خدمت خود داشته و نه شناختی از ایشان دارید، آیا می تواند کمکی در جهت عدم روحیه تعاملی مجموعه فرمانداری لاهیجان با اصحاب رسانه باشد؟

اگر این فرضیه حقیقت داشته باشد، شهرستان لاهیجان فرمانداران بسیاری در طول مدت کوتاهی به خود دیده است که هرگز نتوانستند آنچنان که می باید این شهر و جغرافیای سیاسی اش را مدنظر قرار داده و بشناسند.

حالیه در پی اتفاقات ماه های اخیر جمع کثیری از اصحاب رسانه شهرستان قصد عدم حضور و تحریم این جلسه را داشتیم که با تصمیم جمعی عزیزانی که نامشان در ذیل آمده است، حضور را بر عدم حضور به نفع مردم ترجیح داده و با صدور این بیانیه مراتب اعتراض خود را به چنین روند نادرستی اعلام می نماییم.

اصحاب رسانه لاهیجان اعلام میدارند زین پس اگر نماینده عالی دولت مردمی، نسبت به خبرنگاران بی تفاوت باشد، از درج اخبار این فرمانداری محترم، جدا خودداری خواهند نمود.

انتظار می رود نماینده عالی دولت در چنین شرایط خاص اقتصادی که مردم را دچار نگرانی و مشکلات عدیده ای کرده است، به وسیله ارتباط صحیح با رسانه ها از توفیقات حداقلی دولت مردمی بگوید تا کورسوی امید مردم عزیز و دوستداران نظام و انقلاب همچنان روشن باشد.

و من الله توفیق