با هدف معرفی محصولات شرکت دانش بنیان آژیانه رویداد نیوزدی در مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد

رئیس هیئت‌مدیره شرکت دانش‌بنیان آژیانه اردبیل از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: دامپرلی را می‌توان بدون شک یک محصول بی‌رقیب برای درمان سینوزیت دانست.

محمود خروشی ۲۴ آذرماه در رویداد نیوز دی با بیان این مطلب افزود: قطره دامپرلی برگرفته از گیاهان دارویی از جمله سیاهدانه، رزماری و زیتون است که توسط این شرکت تولید شده و دارای خاصیت ضدمیکروبی و ضدباکتریایی بوده و موجب گشادی رگ‌ها، رفع احتقان، خلط‌آوری و دفع عفونت و در نهایت موجب تخلیه سینوس‌ها از عوامل بیماری‌زا می‌شود و می‌تواند برونش‌ها را از بازگشت سه باکتری مهم عامل عفونت مصون نگه دارد.

وی اضافه کرد: قطره دامپرلی به مدت ۶ ماه از استقرار و ورود میکرو ارگانیسم‌های عامل سینوزیت جلوگیری می‌کند.
خروشی با اشاره به اینکه کپسول ضدالتهاب استخوان زینکوپر از دیگر محصولات این شرکت است، تصریح کرد: کپسول زینکوپر یکی از مکمل‌های قدرتمند جهت رفع التهابات مفاصل و دارای منشأی کاملاً گیاهی و طبیعی است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت دانش‌بنیان آژیانه اردبیل از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: کپسول زینکوپر علاوه بر اینکه دارای آثار قدرتمندی در زمینه برطرف‌کردن التهابات مفاصل است، اثرات آلاینده‌ها بر سلول‌ها را نیز کاهش می‌دهد و به حفظ تعادل سلولی کمک می‌کند.

وی افزود: این محصول دارای منشأ کاملاً گیاهی است و از عصاره‌های زردچوبه، زنجبیل، فلفل سیاه و شیرین‌بیان ساخته شده است.

خروشی ادامه داد: شرکت دانش‌بنیان آژیانه اردبیل ابتدا فعالیت خود را در بخش کشاورزی در شهر اردبیل آغاز کرد اما باگذشت زمان، کسب تجربه و با در اختیار داشتن چندین متخصص در سطح استان و حتی کشور فعالیت اصلی خود را متمرکز بر گیاهان دارویی کرد.

وی تصریح کرد: این شرکت اکنون به لطف پروردگار و با حمایت مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل و با بهره‌گیری از علم اساتید برجسته به نتایج ارزنده‌ای در جهت تهیه و تولید مواد اولیه طب سنتی و به‌خصوص داروهای وابسته گیاهان دارویی به کمک متابولیت‌های ثانویه و با استفاده از فناوری نانو رسیده است.

خروشی اضافه کرد: این شرکت در زمینه تهیه و تولید مواد اولیه و دارویی وابسته به گیاهان دارویی به کمک متابولیت‌های ثانویه با استفاده از فناوری نانو، تهیه و تولید اسانس، عصاره و روغن‌های گیاهی، تهیه و تولید متابولیت‌های ثانویه، تهیه و تولید داروهای گیاهی اعم از پماد، لوسیون، شربت، قرص، اسپری و… فعالیت می‌کند.

در ادامه مهران محمدی با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین رویدادهایی معرفی دستاوردهای واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد می باشد، خاطرنشان کرد: رویداد نیوز دی برای واحدهای فناوری که به مرحله‌ای از رشد رسیده‌اند که محصول آنها در حال اخذ مجوزهای مرتبط هست برگزار خواهد شد تا از ظرفیت رسانه‌ها و اصحاب خبر و فرهنگ و برای معرفی محصولات که عمدتاً دارویی و در حوزه گیاهان دارویی هستند، استفاده کنیم.

معاون فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۸ واحد فناور و یک هسته ی دانش آموزی در مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل مستقر است، ادامه داد: دو مورد از این شرکت‌ها دانش بنیان و یک مورد به شرکت خلاق تبدیل شده است.

وی به ثبت ۱۲ مورد اختراع در مرکز رشد جهاددانشگاهی اشاره کرد وگفت : حمایت از واحدهای فناور در قالب بسته‌های تدوین شده صورت می گیرد تا بتوانیم به صاحبان ایده و فکر و اندیشه کمک های لازم را برای تبدیل ایده به محصول و خدمات داشته باشیم.