علی تقی زاده رئیس هیات ورزش های روستایی استان اردبیل گفت: ۵۰۰ مربی ورزش های روستایی در استان اردبیل فعالیت می کنند به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان و به نقل از هیات روستایی و بازی های بومی ومحلی استان اردبیل، علی تقی زاده رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های […]

علی تقی زاده رئیس هیات ورزش های روستایی استان اردبیل گفت:

۵۰۰ مربی ورزش های روستایی در استان اردبیل فعالیت می کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان و به نقل از هیات روستایی و بازی های بومی ومحلی استان اردبیل، علی تقی زاده رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان اردبیل در جمع خبرنگاران ، به لزوم بازخوانی بازی های بومی و محلی در عصر طوفان زده دیجیتال اشاره کرد و گفت: ترویج بازی های بومی و محلی به ویژه در روستاها مانع فراموشی آداب و سنت ها می شود.

وی به نقش بازی های بومی و محلی و احیای اداب و سنت های اقوام در تقویت شادی و نشاط جامعه پرداخت و گفت: رسالت هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی، امید آفرینی در جامعه و افزایش شادی و نشاط اجتماعی در جامعه است که این امر مهم با بازگشت به آداب و سنت ها اتفاق خواهد افتاد.

تقی زاده به مشکلات موجود در راستای این هدف نیز اشاره کرد و گفت: با برگزاری کارگاه های آموزشی و اجرای جشنواره ها در بستر روستاها می توان گام های رو به جلویی در راستای بازآشنایی عموم مردم با سنت ها و آداب و رسوم آبا و اجدادی برداشت.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت های این هیات ورزشی در سالجاری اشاره کرد و گفت: تجهیز ۲۰ خانه ورزش روستایی و اجرای ۷۰ جشنواره فرهنگی و ورزشی از جمله فعالیت های هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی در سالجاری بود.

رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان اردبیل با بیان اینکه مردم در قالب جشنواره بازی های بومی و محلی آداب و سنت های گذشته را مرور می کنند، گفت: ارتقای سلامت جسمی و روحی مردم نیز از جمله اهداف جشنواره های ورزشی در روستا ها است.

وی ار پرورش بیش از ۵۰۰ مربی ویژه ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی در استان اردبیل خبرداد و گفت: در این مدت ۳۵ داور نیز آموزش دیده اند.

تقی زاده از برگزاری کارگاه های آموزشی نیز خبرداد و گفت: در سالجاری دو کارگاه آموزشی ویژه تیر اندازی با کمان سنتی و همچنین آشنایی اصحاب رسانه با ورزش های بومی و محلی برگزار شده و درصدد هستیم با تداوم کارگاه های آموزشی در سال آتی، عموم مردم را با سنت های فراموش شده آشنا کنیم.

وی از اصحاب رسانه به عنوان سفیران ورزش در جامعه نام برد و گفت: اصحاب رسانه می توانند با بصیرت افزایی در جامعه، بازی های بومی و محلی را در ذهن مردم به تصویر کشانده و آنها را علاقمند به فراگیری سنت های آبا و اجدادی خود کنند.

رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان اردبیل در پایان سخنان خود از برگزاری جام نوروز در روستاها خبرداد و گفت: مسابقات مینی فوتبال روستایی نیز در قالب جام پرچم برگزار خواهد شد.