کشاورزان استان اردبیل با ثبت نام در طرح کشاورزی قرادادی می توانند از مزایای این طرح استفاده نمایند.

تایماز نیوز/ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران در راستای سیاستهای حمایتی دولت و اجرای برنامه های وزارت جهاد کشاورزی، طرح کشاورزی قرادادی محصولات گندم و دانه های روغنی را آغاز کرده است.

مدیرکل غله استان در خصوص مزایای اجرای این طرح گفت:خرید محصول تولیدی از کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران موجب کاهش ریسک تولید و بازار و ثبات درآمد برای کشاورزان است که سود حاصل از اجرای این طرح نیز در راستای حفظ امنیت غذایی برای مردم می باشد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان استان اردبیل با ثبت نام در این طرح و اجرای کشاورزی قراردادی از ۲۰ درصد تخفیف در حق بیمه و انجام تسویه حساب نهایی در زمان تحویل محصول سود خواهند برد.

علی نوبخت در خصوص هزینه کرایه حمل محصولات کشاورزی اظهار داشت: در این طرح به ازای تحویل هر تن محصول به مراکز خرید تضمینی مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه کرایه حمل محصول به کشاورز تخصیص می یابد.

وی افزود: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نیز انتظار می رود با توجه به اجرای طرح کشاورزی قراردادی در کشت محصولات گندم و دانه های روغنی ، شاهد استمرار و ادامه خوداتکائی و دستیابی به جهش در رشد تولید محصولات اساسی کشاورزی باشیم.

نوبخت تصریح کرد: کشاورزان محترم می توانند از طریق مراجعه به سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرس gtc.ir اپلیکیشن کشت قراردادی را بر روی گوشی خود دانلود و نصب نموده و در سامانه ثبت نام کرده تا از مزایای آن برخوردار شوند و در صورت لزوم می توانند به منظور کسب اطلاعات لازم از طریق تماس با شماره تلفن ۳۳۲۳۳۲۰۰
اداره کل غله استان اقدام نمایند.