مدیرعامل مجموعه ورزشی و گردشگری آلوارس مهرگان سرعین با برگزاری نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه، ضمن تشریح فعالیت ها و برنامه های این شرکت، به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد‌.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تایماز نیوز علیرضا محمدی در این نشست گفت: از سال ۷۹ فعالیت این مجموعه را در آلوارس سرعین با راه اندازی تله سیژ شاهد هستیم که در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، فعالیت های شرکت بصورت شایسته توسعه یافته است.

محمدی تصریح کرد: هر چند بی‌مهری مسئولان را در حمایت از سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری شاهد هستیم اما سعی ما بر این است تا با استانداردسازی و توسعه فضاهای گردشگری در سرعین خدمات رضایت‌بخشی را انجام داده و مسافران و گردشگران از طولانی‌ترین تله‌ستیژ شمالغرب کشور به طول یک‌هزار و ۲۰۰ متر در آلوارس سرعین استفاده کنند.

۸۰ درصد مراجعان، گردشگران و ورزشکاران خارج استان

وی ضرورت بهسازی و آسفالت محور گردشگری سرعین به آلوارس را یادآور شد و گفت: به رغم وعده چندین ساله مسئولان، این مسیر گردشگری هنوز به صورت کامل بهسازی و آسفالت نشده و با گذشت چند ماه از فصل کاری هنوز متولیان امر اقدامی را انجام ندادند.

محمدی اذعان داشت: ۸۰درصد مراجعان پیست اسکی آلوارس، گردشگران و ورزشکاران خارج استان است، اما جاده دسترسی این مجموعه همچنان نامناسب است و لازم بنطر می رسد مسئولان عزیز نسبت به رفع مشکلات آن اقدامات و مساعدت ممکن را به عمل آورند.

در ۲۰ماه اخیر راه ۲۰ساله را رفته ایم

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به اینکه در ۲۰ ماه اخیر راه ۲۰ ساله را رفته ایم، افزود: تا پیش از این، هیچگونه مجوزی اخذ نشده بود و طی این ۲۰ ماه، تمام مجوزهای لازم اخذ گردید که شامل مجوزهای ایجاد، موافقت اصولی، ایجاد باشگاه پیست اسکی، مجوز بهره برداری و پروانه ساختمانی بوده است.

یک ریال تسهیلات نگرفته ایم

محمدی با بیان اینکه مجموعه پیست اسکی آلوارس در طول ۲۱ سال فعالیت خود، ریالی تسهیلات بانکی دریافت نکرده است، خاطر نشان کرد: تنها درخواستی که از مسئولان استان داریم فراهم کردن زیرساخت های مجموعه آلوارس است، تا سرمایه گذاران به توسعه و سرمایه گذاری در مجموعه آلوارس راغب باشند.

تعامل با هیات های ورزشی

وی تعامل با هیئت‌های مختلف ورزشی به ویژه هیئت اسکی و کوهنوردی را در کنار راه‌اندازی هفت اقامتگاه بوم‌گردی یادآور شد و خاطرنشان کرد: به اندازه ۲۰ برابر فصل زمستان، در فصل گردشگری تابستان شاهد حضور گردشگران هستیم و همچنان تلاش ما بر این است تا بخش‌های مختلف این مجموعه را به ویژه شهر بازی آلوارس راه‌اندازی شود.

آلوارس با استانداردسازی بین المللی می شود

مدیرعامل مجموعه ورزشی و گردشگری آلوارس مهرگان سرعین بیان کرد: به عنوان اولین مجموعه تفریحی و گردشگری استان اردبیل، مجموعه استاندارد سازی می شود تا شرایط اطمینان بخشی بوجود آمده و هموطنان از همه امکانات آن بهره برداری نمایند و سطح آن به بین المللی ارتقاء یابد.

وی افزود: درخصوص مجوز استاندار، مجموعه در حال پلمپ بود که طی هماهنگی با اداره کل استاندارد و ایجاد بستر مناسب و با صرف ۷۰۰میلیون تومان، در حال اخذ مجوز نهایی هستیم که از این لحاظ، جزو معدود تله سیژ و تله کابین های کشور هستیم.

توجه به مناطق گردشگری در قالب مجموعه های تلویزیونی

محمدی ضرورت تولید سریال‌ها و فیلم‌هایی با هدف معرفی مناطق گردشگری استان اردبیل را یادآور شد و ادامه داد: در سریال «ایران ۹۱» به جای معرفی فضاهای گردشگری استان اردبیل، مجموعه گردشگری استان همسایه گیلان تبلیغ می‌شود که این اسباب شرمندگی است.

وی اظهار کرد: امکان راه‌اندازی اسکی روی چمن در آلوارس وجود ندارد ولی ما با به روزرسانی ۲دستگاه برف‌کوب در آلوارس سرعین تلاش می‌کنیم تا خدمات مطلوبی را به مسافران و گردشگران ارائه کنیم.

پرهیز از نگاه تبغیض آمیز به مناطق گردشگری

محمدی گفت: نه تنها استاندار اردبیل بلکه مسئولان میراث فرهنگی نیز تاکنون یک بار نیز به این مجموعه برای بازدید و اطلاع از مشکلات آن، سفری نداشتند و امیدواریم مسئولان بدون تبعیض به همه مجموعه‌های گردشگری نظارت کرده و حمایت‌های همه‌جانبه را انجام دهند.

ابعاد اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم

مدیرعامل مجموعه گردشگری و پیست مهرگان آلوارس سرعین اشتغال ۱۳ نفر را در این مجموعه در کنار فعال کردن روستای آلوارس به عنوان روستای هدف گردشگری یادآور شد و افزود: علاوه بر ایجاد ۱۳ مورد اشتغال، شاهد رونق کسب و کار در روستای آلوارس بوده و زمینه برخی مشاغل بویژه در حوزه صنایع دستی نیز در این مجموعه فراهم شده است.

رکورد حضور گردشگران در آلوارس

محمدی گفت: رکورد حضور گردشگران در آلوارس ۱۴ و ۱۵ خرداد امسال شکسته شد و در یک روز، یک‌هزار و ۲۰۰ نفر بصورت همزمان در مجموعه حضور یافته و از تله‌ستیژ این مجموعه استفاده کردند.

ایجاد راهدارخانه مستقل در مسیر آلوارس

وی مهمترین دغدغه را رفع شرایط نامساعد راه دسترسی به آلوارس ذکر کرد و ادامه داد: در حالی که قرار بود در فصل کاری امسال، آسفالت‌ریزی این مسیر انجام شود ولی تاکنون چنین اقدامی را از سوی راه و شهرسازی و راهداری شاهد نیستیم و مهمترین دغدغه ما شرایط نامساعد راه دسترسی به این مجموعه گردشگری است که امیدواریم بدون فوت وقت در کوتاه‌ترین زمان راه دسترسی به این مجموعه گردشگری اصلاح و مورد مرمت و بهسازی قرار گیرد.

محمدی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: باید راهدارخانه مستقل در این مسیر راه‌اندازی شود تا در فصل زمستان شاهد ارائه خدمات راهداری و بازگشایی مسیر باشیم تا مسافر و گردشگری که با هزینه سنگین در زمستان سفر می‌کند، کمتر دچار مشکلات و نارسایی‌ها شود.

فرماندار سرعین:
پیست اسکی آلوارس مجموعه‌ ای موفق در سطح شهرستان و استان است

فرماندار سرعین نیز در این نشست گفت: پیست اسکی آلوارس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از مجموعه‌های موفق در سطح شهرستان و استان است.

باقر باقرزاده اظهار کرد: با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مسیر گردشگری سرعین به آلوارس در حال تکمیل است و امیدواریم به سرعت عملیات آسفالت‌ریزی این مسیر و تجهیز راهدارخانه محور گردشگری سرعین به آلوارس راه‌اندازی شود.

وی از تأمین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن برای گروه‌های نیازمند خبر داد و تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا ۱۴ هکتار زمین بر محدوده شهر سرعین افزوده شده تا امکان ساخت و ساز واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن را در سرعین شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان سرعین محدود بودن اعتبارات شهرستانی را با رقم ۱۶ میلیارد تومان در سال‌جاری یادآور شد و گفت: با این میزان اعتبار نمی‌توان کارهای خاص و فوق‌العاده‌ای را انجام داد بلکه ما سعی می‌کنیم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و تقویت زیرساخت‌های صنعت گردشگری را در شهرستان سرعین با همراهی بخش خصوصی انجام دهیم.

باقرزاده افزود: بعد از ۲ سال شرایط کرونایی با تلاش دولت و تدبیر مناسب رئیس جمهور آثار این بیماری در حال رفع شدن است و شهرستان سرعین نیز در صنعت گردشگری در حال تحول جدی است تا بعد از ۲ سال فضای رکود در این حوزه، با ورود خیل عظیمی از گردشگران به سرعین روبه‌رو هستیم که قطعا نویدبخش تحولات خوب در این شهرستان است.

فرماندار شهرستان سرعین از طراحی و آماده‌سازی برای راه‌اندازی شهرک گردشگری در سرعین خبر داد و افزود: در این زمینه به زودی پروژه عظیم شهرک گردشگری سرعین کلنگ‌زنی شده و فعالیت‌های مناسبی را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شاهد خواهیم بود.

وی از بهسازی و آسفالت محور گردشگری سرعین – بیله‌درق و ارجستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در کنار این مسیر گردشگری، اجرای طرح‌های هادی در روستاها و بازنگری در این طرح‌ها نیز در اولویت قرار گرفته است.

باقرزاده از آمادگی برای برگزاری جشنواره زمستانی گردشگری در سرعین خبر داد و تصریح کرد: با مهیا شدن امکانات، همراهی بخش خصوصی و فعالان صنعت گردشگری برگزاری جشنواره زمستانی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: تهیه مستندی جذاب از شهر سرعین با هدف معرفی قابلیت‌های گردشگری این منطقه در دستور کار قرار گرفته و سعی ما بر این است تا شرایط مطلوب و مناسبی را در معرفی شهر سرعین به عنوان قطب گردشگری ایران شاهد باشیم.

 

محمدی آلوارس