دکتر سجاد انوشیروانی مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل؛ استان اردبیل شاهد دو رویداد ملی جام پرچم و پیاده روی با خانواده خواهد بود دکتر سجاد انوشیروانی مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل از برگزاری استان دو رویداد ملی جام پرچم و پیاده روی با خانواده خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش […]

دکتر سجاد انوشیروانی مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل؛

استان اردبیل شاهد دو رویداد ملی جام پرچم و پیاده روی با خانواده خواهد بود

دکتر سجاد انوشیروانی مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل از برگزاری استان دو رویداد ملی جام پرچم و پیاده روی با خانواده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش وجوانان استان اردبیل،سجاد انوشیروانی مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در اولین جلسه شورای عالی استان گفت: این جلسه با محوریت ورزش همگانی تشکیل شده و در تلاشیم تا جلسه آتی را با حضور وزیر ورزش در خصوص ورزش قهرمانی برگزار کنیم.

انوشیروانی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان ۳۰۰ اماکن ورزشی تحت پوشش در سطح استان دارد که شرایط نگه‌داری از این اماکن بصورت شبانه روزی انجام میگردد.

وی افزود:ساماندهی و مدیریت ۱۲۰ سمن در حوزه جوانان، ۴۶۷باشگاه ورزشی،۳۷۰ مدرسه ورزشی،۵۱ هیات ورزشی استانی و بیش از ۴۰۰ هیات ورزشی شهرستانی و بیش از ۵۰ هزار ورزشکار سازمان یافته تنها با ۱۶۷ نیروی انسانی اداره کل ورزش و جوانان انجام میگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزش استان با مشکلات مالی زیادی روبرو است گفت با همت مسئولین عالی و همکاران در اداره کل خوشبختانه هیچ بدهی جاری نداریم.

انوشیروانی افزود: ۴۱ پروژه نیمه تمام در استان داریم که ۲۰ پروژه آن را با عنایت استاندار اردبیل، مسئولان استان و نمایندگان مجلس فعال کردیم و تلاش خواهیم کرد تا سال ۱۴۰۲ پروژه هایی که به بهسازی و بازسازی نیاز دارند تکمیل و در اختیار جامعه ورزش قرار دهیم .

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام ورزشی نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه است گفت عمده مشکلات اداره کل ورزش و جوانان در شناسنامه دار کردن اماکن ورزشی است و ما فقط می توانیم سالانه ۸ میلیارد برای این پروژه‌ها تخصیص دهیم و برای اتمام مابقی پروژه ها هزینه های نیازمند حمایت استانداری هستیم که استاندار محترم قول مساعد افزایش چمشگیر بودجه ورزش را داده است.

انوشیروانی ادامه داد: از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان انتظار می رود تا در جهت بهبود و پیشرفت جامعه ورزش ،خود مدیرکلها حضور پیدا کنند
مدیرکل ورزش و جوانان ادامه داد: در ماه‌های آتی دو برنامه بزرگ و ملی برگزار خواهیم کرد که عبارتند از برگزاری طرح ملی،جام پرچم و همایش ملی پیاده‌روی که در سطح کشوری اواخر تیرماه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در خصوص صدور پروانه های بهره برداری اماکن‌ها و زیرساخت‌های ورزشی با شهرداری خیلی مشکل داریم. این مشکل بدهی سالهای قبلی میباشد که هرچند اداره تمامی هزینه های انشعاب ها را بصورت نقدی پرداخت می‌کند اما شهرداری پروانه های اماکن های ورزشی را صادر نمیکند و این کار منجر به عدم بهره برداری زیرساختها گردیده است و امید می‌رود که با میانجی‌گری و حمایت استانداری این مشکل حل گردد .

سجاد نوشیروانی مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد : آموزش و پرورش بستری را ایجاد کنند تا بتوانیم استعداد هایی که در مدارس وجود دارد کشف و ورزشکاران خوبی را در تمامی عرصه های ورزشی پرورش دو به جامعه ورزش تحویل دهیم.

سجاد انوشیروانی گفت: بیشتر مطالبات عموم مردم از اداره ورزش ساخت زمین چمن مینی فوتبال است که در جای جای استان انتظار دارند اما بودجه ورزش کفاف این مطالبات را ندارد و نیازمند مصوبه وابلاغ به دستگاه‌های مرتبط هستیم

وی ادامه داد: ورزش استان نیازمند حمایتهای شهرداری و شورای شهر در موضوع مالی از تیمهای ورزشی می‌باشد که امیدواریم این امر با حضور خود شهردار در جلسات ستاد و مصوبه های این جلسات عملیاتی شود