مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد: ۵۵ روستای بالای ۵۰ خانوار استان اردبیل فاقد جاده آسفالت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پنجاه و پنج روستای بالای ۵۰ خانوار استان با طول جاده یکصد و ۶۵ کیلومتری، محروم از آسفالت است که برای حل این مشکل، حدود […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

۵۵ روستای بالای ۵۰ خانوار استان اردبیل فاقد جاده آسفالت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پنجاه و پنج روستای بالای ۵۰ خانوار استان با طول جاده یکصد و ۶۵ کیلومتری، محروم از آسفالت است که برای حل این مشکل، حدود چهارصد میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(اردبیل)،کلیم اله وثوقی که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل ونقل،رانندگان و راهداری در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اشاره به اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌های روستایی استان در سفر ریاست جمهوری اظهار کرد: در صورت تحقق اعتبار مشخص شده در سفر ریاست جمهوری و در کنار آن تامین منابع مالی دیگر، پایان سال آینده راه تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار آسفالت خواهد شد‌.

عضو شورای اداری استان اردبیل در پاسخ سوال «عمر آسفالت راه‌های روستایی استان بالا است و برای این روستاها هم برنامه‌ای دارید؟» با بیان این‌که متاسفانه عمر آسفالت راه‌های روستایی ۲۰ ساله است، گفت: برای ترمیم و روکش هر کیلومتر از این راه‌ها به یک‌ونیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از جدول ۱۰-۱ اعتباری برای این راه‌ها در نظر گرفتیم.

مدیرکل راهداری وحمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل از فعال بودن ۷۵ درصد پروژه‌های راه‌های روستایی خبر داد و گفت: عدم تامین قیر و فرا رسیدن فصل سرد باعث شد تا عملیات آسفالت راه‌های روستایی به اوایل سال بعد موکول شود.

وثوقی در پاسخ سوال ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها در جاده خلخال – اسالم اضافه کرد: ممنوعیت تردد به خواست پلیس راه بود که ماهم فعلا موافقت کردیم ولی در حال رایزنی برای حل مشکل هستیم.

وی با بیان این‌که احتمالا برای تردد اتوبوس‌ها محدویت زمانی در نظر گرفته شود تاکید کرد: به شخصه به عنوان یک کارشناس راه به شرکت‌های حمل‌و‌نقل تردد در این مسیر را به لحاظ مشکلات راه توصیه نمی‌کنم ولی موضوع فعلا در دست بررسی در استان است که امیدواریم تصمیم درستی در این خصوص گرفته شود.

وثوقی به مشکلات حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: کمبود منابع مالی اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکل حوزه راهداری استان اردبیل است به طوری که از ۱۰۰ درصد نیاز مالی جهت نگهداری راه‌های استان سالانه تنها ۲۰ درصد اعتبارات تامین می‌شود.

وی بیان کرد: از دیگر مشکلات و چالش‌های راهداری نیروی انسانی، بالا بودن عمر ناوگان راهداری و ناوگان حمل و نقل کالایی است.