استاندار گیلان گفت: دولت ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید برنج از کشاورزان به قیمت متناسب با ارقام مختلف کیفی و پرمحصول اختصاص داد.

تایماز نیوزبه نقل از گیل فام / اسدالله عباسی  در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست خود با معاون اول رئیس جمهور و جلسه امروز صبح با وزیر جهاد کشاورزی گفت: طی هماهنگی‌هایی که انجام شد دولت با پرداخت تسهیلات به تجار و خریداران برنج اعم از واردکنندگان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این امکان را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا محصول تولیدی کشاورزان داخلی را خریداری کنند.

وی با اشاره به برنج کیفی و مرغوب گیلان نظیر هاشمی و طارم گفت: تلاش ما آن است محصول برنج کیفی استان متناسب با نرخ تمام شده تولید و با ارزش واقعی آن خریداری شود.

وی عنوان کرد: این مصوبه دولت مبنی بر خرید محصول برنج تولید داخل اکنون در حال اجراست و به زودی در گیلان اجرایی می شود.

عباسی تصریح کرد: بخش زیادی از برنج تولیدی استان که در دست کشاورزان مانده، خریداری می شود و تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر در این طرح حضور دارد.

نماینده عالی دولت در استان در بحث دیگر محصول راهبردی استان هم گفت : در زمینه مطالبات چایکاران هم دولت سهم ۴۲۰ میلیارد ریالی خود را از خرید تضمینی محصول چایکاران تخصیص داده است که روزهای آینده این اعتبار ابلاغ و به کشاورزان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه قدر السهم کارخانجات هم به تدریج پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: تاکید ما بر پرداخت این مطالبات تا پایان بهمن ماه است.

وی همچنین از کارخانجاتی که قدرالسهم خود را پرداخت نکرده اند نیز خواست، دین خود را ادا  و در این رابطه اقدام کنند .

استاندار گیلان افزود: غالب کارخانه ها این قدرالسهم خود را پرداخت کرده اند چایی که در دست کارخانجات است چای بهاره نیست بلکه پاییزه بوده و کیفیت خوب متناسب با خود را هم دارد.

وی تاکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در تنظیم بازار برای توجه به تولیدات داخلی، سال آینده این مشکلات را نخواهیم داشت.

ایرنا