استان اردبیل در طول بیش از ۱۰ دور انتخابات مجلس، نفرات مختلفی را به خود دیده است و در میان همه آنها، تعداد کمی از نمایندگان توانسته اند جایگاهی در میان انبوه سرشناس های مجلس برای خود دست و پا کنند و به عبارتی ساده تر، به #کرسی_ها ، #جایگاه بخشند.

تایماز نیوز| حسن_نوعی_اقدم نمونه بارزی از این نمایندگان محسوب می شود. بررسی نطق ها و مرور عملکردهای وی در دو دوره نمایندگی اش در مجلس، گویای آنست که توانسته بود در آن برهه زمانی که اطلاع رسانی و ارتباطات مثل امروز گسترده و آنی نبود، به مسائل ملی و محلی، ورود کرده و تاثیرگذار باشد.

مقایسه عملکرد امثال نوعی اقدم و چند چهره قلیل دیگر در حد و اندازه های وی با بسیاری از نمایندگانی که طی این سالها، به مجلس راه یافته و ۴ سال دوران وکالت را به روزمرگی سپری کرده اند، بیانگر این امر است که استان در غیاب این افراد توانمند، چه فرصت هایی را در قوه مقننه از دست داده است.

تجربه حضور نمایندگانی که مجلس را محلی برای عداوت و کینه توزی با همشهریان خود قرار داده و باعث تحقیر توسط نمایندگان سایر استانها شده اند، شاید این روزها، بسیار بیشتر از گذشته برای مردم استان ناراحت کننده بنظر برسد.

حضور در هیات_رئیسه مجلس در دوره ای که اردبیل زیرمجموعه استان آذربایجان شرقی بود آنهم در حضور سیاسیون شاخص آن دوره مجلس، دستاورد بزرگی بود که توسط مردان بزرگی نظیر حسن نوعی اقدم می‌توانست کسب شود.

مرور عملکرد جمع کثیری از نمایندگان دوره نهم تا یازدهم و کنکاش کوچکی از عملکرد تقریبا تهی آنها، موید این امر است که عدم حضور کاربلدانی نظیر نوعی اقدام در مجلس، ظلم مضاعفی در حق مردم استان اردبیل بوده است. با تحلیل مختصری از وضعیت میدانی انتخابات در سطح استان، اقبال مردم به جایگاه و منزلت نوعی اقدم به عنوان سیاستمداری عملگرا، بیش از گذشته نمود یافته و بنظر می رسد ادامه این روند ورود وی به مجلس دوازدهم را #تسهیل خواهد کرد.