جشن کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور مسئولان شهرستان خلخال در مجتمع فرهنگی هنری خلخال برگزار شد.

تایماز نیوز / به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، فرماندار خلخال در این مراسم گفت: در حالی که ۹۸ سال از تاسیس نخستین کتابخانه خانگی این شهرستان گذشته است اولین کتابخانه عمومی خلخال نیز ۶۰ ساله شد.

سید جواد یحیی‌زاده در مراسم جشن کتاب خلخال که به مناسبت گرامیداشت ایام هفته کتاب برگزار شد افزود: نخستین کتابخانه شخصی و خانگی این شهرستان درسال ۱۳۰۵ توسط صاحب آن و یکی از اهالی این شهر تبدیل به کتابخانه عمومی شد.

حیی‌زاده اظهار کرد: با وجود سوق نسل امروزی به استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی، همچنان کتاب به عنوان موثرترین عامل در بحث ترویج فرهنگ عمومی محسوب می‌شود.

در مراسم جشن کتاب خلخال از نویسندگان کتاب، کتابخوانان برتر و فعالان عرصه مطالعه این شهرستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
همچنین در این مراسم از چهاردهمین کتاب و اثر نویسنده برجسته کتاب این شهرستان فرهنگ خاک نژاد با عنوان جاودانگی زنده یاد استاد دکتر حسن احمدی گیوی رونمایی شده.

در مراسم رونمایی از این کتاب رویا کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال از برگزاری سه برنامه رونمایی از کتاب جدید این شهرستان در طول هفت ماهه امسال خبر داد و افزود : اجرای این برنامه‌ها با هدف حمایت از نویسندگان و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی صورت گرفته است.

در این مراسم فرهنگ خاک نژاد نویسنده کتاب رونمایی شده جدید خلخال با اهدای لوح سپاس و هدایای ارزنده‌ای مورد تجلیل مدیریت اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان خلخال قرار گرفت