معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور از پایش مراکز شبانه‌روزی بهزیستی در سراسر کشور بر اساس چک لیست موضوعی امنیت فضای فیزیکی، امنیت تجهیزات، امنیت بهداشت خبر داد.

تایماز نیوز| از سازمان بهزیستی کشور؛ فاطمه عباسی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت امر مراقبت و توانبخشی گروه هدف آسیب پذیر دارای معلولیت، سالمند و بیمار روان مزمن در مراکز شبانه روزی، چک‌ لیست جامع ارزیابی و نظارت فرآیند محور و نتیجه گرا مرتبط با ایمنی و امنیت سلامت گروه هدف در مراکز شبانه روزی توسط دفتر برنامه ریزی و نظارت مراکز توانبخشی و مراقبتی معاونت توانبخشی ستاد سازمان بهزیستی، با هم ‌افزایی و بهره مندی از تجارب کارشناسان تخصصی ۳۱ استان کشور در صف تدوین قرار گرفت.

وی افزود :در یک نهضت و بسیج یکپارچه کشوری طی بازه زمانی دو ماهه مهر و آبان، تمامی مراکز شبانه ‌روزی، پایش و موضوعات چک ‌لیست ارزیابی و نتایج پایش در بخش مستندات واحد ارائه خدمات در سامانه ارمغان بارگذاری شد.

عباسی هدف از این پایش سراسری را اصلاح فرآیندها و مدیریت یکپارچه نظارت بر ارائه خدمات مراقبت از طریق ارتباط مؤثر و اثربخش عنوان کرد و گفت:نتایج ارزیابی در دست بررسی و تحلیل هست تا بر اساس موارد ضعف و تهدید موجود، سیاستگذاری و برنامه ریزی کشوری صورت پذیرد و در اقدامی فرایند محور از ستاد تا صف رفع چالش ها مدیریت شود.

وی افزود: چک لیست ارزیابی مشتمل بر ۶ فصل و ۹۱ موضوع شامل، امنیت فضای فیزیکی تجهیزات با ۳۳ موضوع، امنیت بهداشت (۱۴ موضوع)، امنیت خدمات مراقبت (۱۶ موضوع)، امنیت غذایی (۱۰ موضوع)، امنیت مدیریت (۱۳ موضوع) و امنیت رصد (۵ موضوع) است. همچنین در اقدام خودنظارتی، تمام مراکز شبانه روزی نیز به صورت جداگانه وضعیت ایمنی را بررسی و چک ‌لیست را تکمیل کرده اند.