مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با بازدید میدانی کلینیک کسب و کار از شهرک‌های صنعتی، مشکلات واحدهای تولیدی احصاء و عارضه‌یابی می‌شود.

تایماز نیوز |  هاشم علایی در جلسه شورای راهبری کلینیک کسب و کار، اظهار داشت: هدف از ایجاد کلینیک‌های کسب و کار، استفاده از ظرفیت مشاوران برای عارضه‌یابی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی است که این مشاوران در قالب بازدید از واحدهای تولیدی تلاش می‌کنند ضمن احصاء مشکلات، راهکارهای مناسبی برای رفع آن ارائه کنند.
وی تصریح کرد: این بازدیدها در قالب کلینیک‎های سیار و با هدف رفع موانع تولید و احیای واحدهای راکد و نیمه فعال انجام می‎شود که کلیه هزینه‌های آن توسط شرکت شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌شود.
علایی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، کلینیک کسب و کار از ۱۰۲ واحد مستقر در ۴ شهرک و ناحیه صنعتی استان بازدید میدانی داشته که پس از بررسی‌های میدانی و احصاء مشکلات موجود، مشخص شد که ۸۰ درصد از علت راکد بودن این واحدها مربوط به کمبود نقدینگی و نیاز به تسهیلات بانکی و مابقی مربوط به موضوعاتی از قبیل؛ فرسودگی خطوط تولید، مواد اولیه، عدم امکان رقابت در بازار و یا مشکلات حقوقی آنان بوده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: هزینه‌‌ کردن برای مشاوره به منزله یک سرمایه‌گذاری سودآور است و آموزش و مشاوره راه روشنی را در پیشروی بنگاه‌های اقتصادی قرار می‌دهد و آنها را به شرکت‌هایی توسعه‌یافته و دانش بنیان تبدیل می‌کند.
وی یکی از وظایف شورای راهبری کلینیک کسب و کار را تعیین سیاست‌ها و نظارت بر روند برگزاری انتخابات و عملکرد مشاوران کلینیک کسب و کار برشمرد و ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت بالقوه این کلینیک که مجموعه‌ای از مشاورین و کارشناسان کاربلد استان هستند برای بازفعال‌سازی واحدهای راکد استفاده کرد.
شایان ذکر است در این جلسه که با حضور رئیس اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و نماینده اتاق بازرگانی در سالن جلسات شهید قدیری مقدم شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل برگزار شد، مدیر کلینیک کسب و کار استان ضمن تبیین برنامه‌های آتی، به تشریح اقدامات و عملکرد این کلینیک پرداخت.