به مناسبت هفته پدافند غیر عامل، مانور اطفا حریق در جنگل تابستان نشین شهرستان املش برگزار شد

تایماز نیوز/ به گزارش گیل فام ، لطیف جواهر دشتی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش با اعلام این خبر افزود: در اجرای مصوبات جلسات پدافند غیرعامل و با عنایت به برخورداری شهرستان املش از جنگلهای بکر هیرکانی و با توجه به بروز  تغییرات اقلیمی و تهدیدات طبیعی جنگلهای ارزشمند هیرکانی، با هدف آمادگی نیروها در شرایط بحرانی، مانور اطفای حریق در جنگل تابستان نشین املش برگزار گردید.
جواهر دشتی اعلام کرد: در این مانور که با هدف آمادگی کامل نیروهای شهرستانی صورت گرفت، ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، هلال احمر، فرمانداری، آتش نشانی و گروه های مردم نهاد نیز مشارکت داشتند.
وی افزود: شهرستان املش با پوشش گیاهی ارزشمند و گونه های شاخص همچون سرخدار، راش، ممرز، نمدار و … یکی از مهمترین عرصه های جنگلی شمال کشور به شمار می رود..
جواهر دشتی در توضیح پدافند غیر عامل افزود: به مجموع اقدام های غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدید ها و اقدام های نظامی دشمن می شود، پدآفند غیر عامل اتلاق می گردد.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است که به جنگ‌ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات زیاد مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات زیاد انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان