اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید سرافراز استان اردبیل ۲۹ مرداد در ورزشگاه رضازاده اردبیل برگزار خواهد شد تا پس از اجرای صدها یادواره خانگی، محله ای و اجلاسیه شهرستانی، قشری و صنفی؛ استان اردبیل شاهد بزرگترین رخداد فرهنگی، اجتماعی دهه اخیر خود باشد.

مهران محمدی- مدیرمسئول محراب ما

تایماز نیوز | اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید سرافراز استان اردبیل ۲۹ مرداد در ورزشگاه رضازاده اردبیل برگزار خواهد شد تا پس از اجرای صدها یادواره خانگی، محله ای و اجلاسیه شهرستانی، قشری و صنفی؛ استان اردبیل شاهد بزرگترین رخداد فرهنگی، اجتماعی دهه اخیر خود باشد.

بی تردید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال مفاهیم ارزشمند و والای این فرهنگ متعالی به ویژه برای نسل نوجوان و جوان که فاصله سنی بیشتری برای درک آن داشته اند، از ضروریات عصر کنونی است تا در تعمیق باورهای مترقی چون ساختن ایرانی آبادتر، توزیع عادلانه امکانات، توسعه متوازن و فتح قله های پیروزی و دستیابی به نتایج عزت آفرین در همه عرصه ها نقش ایفا کند.

فرهنگی که از دنیا و زرق و برق های آن گذشت و جان خود را تقدیم کرد تا ذره ای از این خاک پاک به دست دشمن نیافتد و حیثیت، ناموس و شرف آن خدشه برندارد.

از یک نگاه، امروز نسل جوان ما باید بداند میراث دار رزمندگانی است که اقتدار این مملکت را با خون خود به ارمغان آوردند و از همه ی خود گذشتند تا همه ی ایران پابرجا بماند.

و از نگاهی دیگر، تکریم شهدا یک ضرورت خدشه ناپذیر برای جامعه امروز ماست آنجا که زعیم آن با نگرشی ژرف می فرماید: تكريم شهيدان به آن است كه اين ملت هرگز در برابر سلطه گران مستكبر سرخم نكنند، ياد شهيدان بايد هميشه در فضاي جامعه زنده باشد.

اگر به این باور دست یابیم که دشمن هرگز از دشمنی دست بر نمی‌دارد و با حربه های مختلف وارد میدان می شود تا به منافع خود دست یابد و یکپارچگی این ملک و مال را برهم بزند، خواهیم توانست با بصیرت و دشمن شناسی در هر مکان و زمان، از آرمان ها و ارزش های انقلاب و خون شهدا دفاع نماییم و به تحقق تمدن بزرگ اسلامی در چله دوم انقلاب کمک کنیم.

کنگره بزرگ ۳۴۰۰ شهید سرافراز استان اردبیل، کنگره افتخار و عزت برای ماست، که نام آوران آن، درس آزادگی و شهادت را از فرهنگ والای عاشور آموخته اند.

و مرحمت بالازاده گرمی، شاپور برزگر گلمغانی، میرمحمود بنی هاشم، غفور جدی، اسماعیل اعلمی، غلامحسین دیده‌بان، حسن رجب زاده، بنام علی محمدزاده مستان آباد، خسرو ابراهیمی بقال، هاشم دهقانی نیا، علی آقایی، عمران پستی، سیدجعفر خراسانی، ابوالفضل پیرزاده، داور یسری، علی سلطانزاده، مرتضي فخر زاده، برات سقايي، محمدرضا رحيمي، خدمتعلي رجبي، فيض الله حامدي، عقيل عرش نشين، بخشعلی اعیادی و سایر شهدای عظیم الشان دیار پرافتخار استان اردبیل پیام آور “هیهات من الذله ای” هستند که در دشت کربلا طنین انداز شد تا پس از صدها سال، ایران عزیز و اردبیل سرافراز را به سعادتی ماندگار رهنمون سازند.

این کنگره افتخار و عزت ماست که رایحه دلنشین شهدا، استان اردبیل را بیش از پیش در مسیر تحقق آرمان های شهدا، پابرجا خواهد داشت.

با برگزاری شکوهمند کنگره خواهیم گفت که شهدا حق بزرگی بر ما دارند و امنیت و استقلال امروز کشورمان را مرهون آنان هستیم و نباید یک لحظه از دفاع و صیانت از دستاوردهای شهدا غفلت کنیم.

هر کس که آماده باشد تا جانش را برای وطن، مردم و امنیت جامعه فدا کند برای ملت ایران عزیز و محترم است و به همین دلیل شهدا مایه افتخار ایران و ایرانیان هستند و همچنان که در آخرت بقا و حیات جاودان دارند، در این عالم نیز باید یاد و نام‌شان زنده بماند.