حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به اقدامات موفق دستگاه قضایی استان گفت: استان اردبیل عملکرد قابل قبول در امر پیشگیری از وقوع جرائم که متاثر از رفتار، تصمیمات و ارتباط معقول و منطقی با سایر دستگاه است، دارد.

 

تایماز نیوز | به گزارش اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی ، با ارایه گزارش مختصری از اقدامات و عملکرد دستگاه قضایی استان اظهار داشت: علیرغم کمبود نیروی انسانی اعم از قاضی و کارمند، در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار پرونده در دادگستری استان رسیدگی شده است که از این تعداد ۱۳۰ هزار پرونده در توسعه حل اختلاف استان رسیدگی شده که نزدیک به ۴۵ درصد از آن با مصالحه مختومه شده است.
سپس وی با ذکر دو خاطره از سید علی اکبر ابوترابی و سرلشکر خلبان لشکری ، با یاد آوری برگزاری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل ، این رویداد ملی را اتفاقی بسیار ارزشمند و پر خیر برکت برای استان اردبیل دانست.
سپس حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نیز با گرامیداشت سالروز بازگشت آزداگان سرافراز به میهن اسلامی و نیز برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل، از مجموعه اقدامات و عملکرد تشکیلات قضایی استان به جهت ارایه خدمات مطلوب به مردم قدردانی نمود.
سپس وی با اشاره به شیوه های حکمرانی خاطر نشان کرد: واژه حکمرانی واژه ی گسترده ای است که شامل حوزه های، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و غیره است که در این بین یکی از مهمترین مولفه های حکمرانی قضا و قضاوت است که تامین عدالت و امنیت به عنوان بخش بسیار مهم آن ، رسالت این مجموعه را بسیار سنگین کرده است.
امام جمعه موقت تهران گفت : همچنان که امروز در بعد دفاعی در دنیا حاوی پیام هستیم و دارای قدرت بازدارندگی بسیار بالا در جهان هستیم و توانسته ایم خلق امنیت برای کشور و سایر ملل مسلمان کنیم که موجب افتخار و مباهات است، باید این قدرت و افتخار در تمامی حوزه ها و به ویژه در حوزه قضایی نیز نمود پیدا کند و بتوانیم در این حوزه نیز پیامی برای دنیا داشته باشیم.
وی افزود: هر چند علل و عوامل تشکیل بسیاری از پرونده ها در دستگاه قضایی خارج از کنترل این تشکیلات است ، ولی تصمیمات صحیح و درست در سیستم قضایی می تواند در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی بسیار تاثیر گذار است و می تواند در تسری آزادی های مشروع و قانونی و نیز حفظ حقوق عامه مردم نقش ارزنده داشته باشد.

حجت الاسلام ابوترابی همچنین با اشاره به اقدامات موفق دستگاه قضایی استان ، عملکرد قابل قبول در امر پیشگیری از وقوع جرائم که متاثر از رفتار، تصمیمات و ارتباط معقول و منطقی با سایر دستگاه هاست و نیز اقدمات بسیار خوب در امر کاهش جمعیت کیفری زندان های استان می تواند الگو و نمونه کار برای سایر استان ها باشد .
وی همچنین با بیان اینکه اکنون دستگاه قضایی با وجود نیروهای متخصص و متعهد و به ویژه در راس آن حجت الاسلام و المسلمین اژه ای که همواره دارای نگاه نو و تحول آفرین در قوه قضائیه دارند خاطر نشان کرد: در سایه تلاش های صورت گرفته در امر سیستمی و الکترونیکی کردن امور و اقدامات قابل تحسین در امر تامین امنیت و عدالت در جامعه و احقاق حقوق عامه و دفاع از حقوق بیت المال موجب افزایش اعتماد عمومی و سطح رضایتمندی عامه مردم می گردد.

اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل