مدیر دهکده گردشگری دربند سرعین از بهره برداری نخستین پل معلق سه طبقه ایران در سرعین خبر داد و گفت؛  پل سه طبقه ورگه سران طی  ۱۲۱ روز آتی افتتاح خواهد شد.

تایماز نیوز | حسین عباسی نیا در جمع خبرنگاران از صدور موافقت اصولی پروژه خبر داد و گفت: در اجرای این مجتمع همکاری فرماندار سرعین، بخشداری و دهیاری و شورای روستا مؤثر بوده است.

وی از آماده شدن برق مجموعه در قدم های اول خبر داد و اظهار کرد: اولین پل ترکیبی کشور در روستای ورگه سران در سه طبقه احداث خواهد شد.

عباسی نیا تصریح کرد: طبقه اول این پل معلق و طبقات دوم و سوم ثابت هستند و ۱۴۰ میلیارد تومان در فاز اول و در ۱۲۱ روز هزینه خواهد شد.

این سرمایه گذار حوزه گردشگری در استان ادامه داد: پل با ظرفیت ۱۰ هزار نفر احداث خواهد شد.

عباسی نیا اضافه کرد: غارهای باستانی موجود در این مجموعه ظرفیت خوبی برای گردشگری است و در این زمینه خود را متعهد به رعایت آیین نامه و حساسیت های میراث فرهنگی استان اردبیل می دانیم.

وی با اشاره به اینکه ۴ درصد از مردم ایران از پل های معلق استفاده کرده اند، افزود: بزرگترین شهر بازی روباز کشور در جوار پل احداث خواهد شد.

مدیرعامل دهکده گردشگری دربند سرعین یکی از جاذبه های پل معلق را وحشت آفرینی آن توصیف کرد و گفت: در هنگام پیاده روی گردشگران از روی این پل صدای شکسته شدن آن شنیده خواهد شد.

عباسی نیا اظهار کرد:  در ساخت پل معلق ورگه سران و استفاده از آن، حفظ طبیعت و محیط زیست و تاریخ منطقه در اولویت خواهد بود.