شهردار اردبیل از ساماندهی بالیخلی‌چای با اعتباری بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در کنار احیای رودخانه بالیخلی‌چای اقدامات لازم جهت تبدیل حاشیه رودخانه به مکان گردشگری انجام می‌شود.

تایماز نیوز| محمود صفری در آیین بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: تمام تلاش شهرداری احیا و ساماندهی بالیخلی‌چای به عنوان شریان اصلی شهر است که در این راستا در کنار احیای رودخانه؛ ۷ کیلومتر از ابتدای رودخانه تا شهرک زرناس با نصب آب‌نماها، روشنایی و پازل‌کاری پیاده‌ راه‌های آن به‌عنوان مسیر گردشگری آماده و تحویل شهروندان می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) وارد مذاکره شدیم و ساماندهی رودخانه با اعتباری بالغ بر ۷هزار میلیارد ریال انجام می‌شود تا برای همیشه پرونده بالیخلی‌چای بسته شده و نیازی به فعالیت‌های ساماندهی پیوسته نباشد‌.

تفاهم‌نامه با چینگ‌های در راستای پیشرفت شهر، جذب گردشگر و سرمایه‌گذار صورت گرفت

شهردار اردبیل در ادامه به تفاهم‌نامه ایجاد روابط دوستانه و مدیریت شهری میان اردبیل و چینگ‌های اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه با هدف توسعه و پیشرفت شهر، جذب گردشگر و سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی اردبیل، تبادل اطلاعات در زمینه چگونگی مدیریت شهری و … انجام شد و قطعا از این فرصت جهت پیشرفت اردبیل بهره خواهیم برد.

صفری به پل بسیج به‌عنوان بزرگترین پروژه مدیریت شهری که سال آینده افتتاح خواهد شد اشاره کرد و بیان کرد: پل بسیج به طول ۸ کیلومتر با ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار و با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی، سال آینده افتتاح خواهد شد تا کمربندی دوم اردبیل تکمیل و بخش عظیمی از ترافیک داخل شهر کاهش یابد.

وی افزود: توفیق الهی شد در روز خبرنگار در خدمت شما خبرنگاران بزرگوار باشیم که با کمترین مطالبه و در شرایط سخت معیشتی جهادانه مطالبات مردم را پیگیری می‌کنید و همه ما قدردان زحمات شما خبرنگاران هستیم.

شهردار اردبیل با اشاره به بدهی‌های شهرداری اردبیل، ادامه داد: زمان تحویل شهرداری، این مجموعه ۱۵۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی و ۱۱۳ میلیارد تومان به بانک شهر بدهی داشت که امروز ضمن تسویه بدهی‌ها، شهرداری اردبیل صاحب چندین قطعه زمین به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان شده است.

صفری در ادامه به پل نیایش اشاره کرد و گفت: زیرگذر پل نیایش آماده و هم‌اکنون زیربار ترافیک رفته که جهت بازگشایی کامل حریم پل از سمت شهرک ساحلی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

صفری گفت: بازار جدید آهن فروشان در هفته دولت کلنگ‌زنی و آغاز خواهد شد و پارک ۶ هکتاری شهدای میراشرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: شهرداری اردبیل ۷۰۰۰ میلیارد تومان پروژه مشارکتی در دست اجرا دارد که در سه سال آینده بخش عظیمی از هزینه‌های شهرداری را جبران خواهد کرد‌.