گریه کنندگان بر ذبح حسین ابن علی علیه السلام در عاشورا بر ذبح ارزش ها در جامعه امروز هم عزادار باشند

تایماز نیوز/ دادستان مرکز استان اردبیل در جلسه کمیته مردمی کنگره بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید والا مقام استان از مدیران دستگاه های استانی خواست در ایام باقی مانده تا برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره، اقدامات شایسته تری داشته باشند.

جلال آفاقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تشریح رابطه معنادار آسیب ها، ناهنجاری ها و بی عفتی ها با فاصله گرفتن از ارزش های نظام، افزود: گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ترویج فرهنگ شهادت با حیثیت و اعتبار ما گره خورده است.
وی با اظهار اینکه امنیت را مرهون خون شهدا هستیم، از عملکرد تعدادی از مدیران اداری درجهت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت انتقاد کرده، ادامه داد: کم توجهی به آرمان های شهدا خیانت در حق خون شهداست.

آفاقی دادستان اردبیل مدیران را به انتقادگری و انتقاد پذیری و همت جهادی برای اصلاح امور و رفع نارسایی ها و جدیت در مطالبه گری به عنوان مولفه ای از فرهنگ ایثار و مکتب شهادت فراخوانده، افزود: مدیری که بخاطر ترس از موقعیت ، انتقاد نمی کند شایستگی خدمت دراین نظام را ندارد.

آفاقی همچنین با اشاره به خصوصیات پیروان راستین مکتب عاشورا، جنگ همیشگی حق و باطل در طول تاریخ را یادآور زنده بودن کربلا و عاشورا در لحظه لحظه زندگی دانسته، ادامه داد: کسانی که برای ذبح امام در گوشه ای از تاریخ گریه می کنند باید برای ذبح ارزش های مکتب امام و دین و اسلام درطول تاریخ نیز به همان اندازه، عزادار باشند و درمقام خون خواهی برآیند.