نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین وسرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش نیروی انسانی متخصص در جمعیت هلال احمر پررنگ از بالاترین تجهزات امدادی است.

 

تایماز نیوز | به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، صدیف بدری نماینده نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در دیدار نجاتگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل نقش نیروی انسانی متخصص در این جمعیت را پررنگ از بالاترین تجهزات امدادی دانست و گفت: زمانی تجهیزات کاربرد درستی می توانند، داشته باشند که نیروی انسانی متخصص پای کار باشد و این نیروها هستند که بیشتر از هر چیزی نیازمند حمایت و توجه می باشد.
بدری ادامه داد: تمام تلاش خود را در کمسیون عمران و در صورت نیاز درکمسیون های دیگر بکار خواهم برد تا در تدوین برنامه هفتم توسعه اعتبارات خوبی به این جمعیت اختصاص داده شود به طوری که در سالهای اخیر بخصوص در بودجه سال ۱۴۰۲ رقم خوبی برای این جمعیت در نظر گرفته شده است که امیدواریم دولت در تخصیص آن کوتاهی نکند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین وسرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر جز سازمانهای درآمد هزینه ای است و انتظار می رود در بحث جذب و استخدام امدادگران با گره خاصی مواجه نشود.
بدری همچنین افزود: در سالهای اخیر اقدامات خوب و دلسوزانه ای با تلاش های دکتر کولیوند در کشور در جهت جذب امدادگران و تلاش برای جذب اعتبارات و تجهیزات امدادی انجام شده است که جای تقدیر دارد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین وسرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون مدیریت بحران کشور نیازمند اصلاح است، گفت: در بحث مدیریت بحران با خلاهایی مواجه هستیم به طوری که مدیریت بحران و واحد بحران مناسبی در کشور وجود ندارد.

جمعیت هلال احمر در حوادث خارج از وظایف قانونی خود خدمات ارائه می کند
در ادامه حمید قویدل با تشریح اقدامات این جمعیت با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در حوادث خارج از وظایف قانونی خود به مردم خدمات ارائه می کند، یادآور شد: در بحث حوادث اخیرکشور و کشور همسایه بخصوص سیل اخیر استان اردبیل این جمعیت هلال احمر در سریعترین زمان ممکن بیشتر از وظیفه ذاتی خود در منطقه حضور پررنگی داشته و ایثارگرانه به مردم خدمت کرده اند.
وی ادامه داد: این جمعیت جز دستگاه هایی است که خارج از وظایف قانونی خود در حوادث عمل می کند و گاهی این دلسوزی ممکن است منجر گره هایی برای این جمعیت شود که انتظار می رود مسئولان با درک این موضوع خلاهای قانونی آن را رفع کنند.
به گفته وی این جمعیت در حداقل ترین زمان توانسته در حوادث اخیر در بحث حضور در صحنه، کشف مفقودی ها، کشف اجساد جلوتر از تمامی ارگانها عمل کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: اکثر امدادگران این جمعیت خارج از وظایف قانونی خود در حوادث مختلف حضور داشته و بخاطر نجات جان مردم تلاش می کنند. این درحالی است که اغلب آنها شرایط استخدامی درستی ندارند و در تنگنا قرار دارند.
به گفته قویدل انتظار داریم نمایندگان مجلس و مسئولین بالا دست حمایت های لازم را از این سازمان در جهت تسریع عملکرد این مجموعه داشته باشند.