مدیر عامل کشت و صنعت مغان گفت: براساس مصوبه هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مبلغ ناچیزی جهت کمک به سیل زدگان شهرستان گرمی تخصیص یافت و مبالغی نیز توسط کارکنان اهدا شده است که جمعاً ۱۳۲ میلیون تومان می باشد و در آینده نیز این مساعدت ها تداوم خواهد یافت.

 

تایمازنیوز | محمدی در دیدار با فرماندار و نماینده شهرستان گرمی که در محل فرمانداری این شهرستان انجام گرفت، ضمن ابراز همدردی مجدد با سیل زدگان گفت: براساس مصوبه هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مبلغ ناچیزی جهت کمک به سیل زدگان شهرستان گرمی تخصیص یافت و مبالغی نیز توسط کارکنان اهدا شده است که جمعاً ۱۳۲ میلیون تومان می باشد و در آینده نیز این مساعدت ها تداوم خواهد یافت.

قاسم محمدی اظهار داشت: به لحاظ خسارت دیدن کشاورزان از محل سیل، خشکسالی و تگرگ و از بین رفتن قسمت اعظم تولیدات کشاورزی اهالی شهرستان گرمی مدیریت این بنگاه اقتصادی در راستای مسئولیت های اجتماعی، آمادگی خویش را جهت تامین بذور موردنیاز خسارت دیدگان اعلام می کند.

محمدی بیان کرد: جهت تامین بذر موردنیاز شهرستان گرمی با شرایط ویژه، هماهنگی های لازم از طریق فرمانداری، جهاد کشاورزی و تعاون روستایی شهرستان مذکور صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: بدلیل خسارت دیدن باغات شهرستان گرمی این بنگاه اقتصادی آمادگی خویش را در راستای تامین نهال موردنیاز خسارت دیدگان اظهار می دارد.

وی افزود: ۱۰هزار اصله از کشور صربستان وارد شرکت مغان شده و ۱۵ هزار اصله در فصل خزان سالجاری وارد خواهد شد، در ادامه از کشور اسپانیا نیز واردات نهال صورت خواهد گرفت. در شرکت نیز تولید نهال با روش کشت بافت انجام خواهد شد که ما می توانیم نهال های مورد نیاز مردم را از این محل تامین نمائیم.

عضو هیئت مدیره شرکت تصریح نمود: کمک های انجام شده از طرف دولت، وزیر جهاد کشاورزی، استاندار اردبیل و مدیریت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان می باشد.

محمدی خاطر نشان کرد: سانحه اخیر سیل در شهرستان گرمی دل همه را به درد آورد، بنابراین همه ما باید در جهت کاستن از آلام همدیگر کوشا باشیم.

فرماندار شهرستان پارساباد مغان نیز در این جلسه گفت: حوادث غیرمترقبه که در چند نوبت و پشت سر هم انجام گرفت، خسارات مالی، مادی و جانی بسیاری را به مردم شهرستان گرمی تحمیل نمود که ساکنین شهرستان پارساباد مغان نیز همراه، همگام و همراستا با سایر هم میهنان در حد وسع خویش کمک هایی را جمع آوری و ارسال نمودند.

جابر جهانبین ادامه داد: بلای طبیعی اخیر اتحاد و اتفاق زیادی مابین مردم منطقه بوجود آورده و انشقاق و افتراق را که مانع رشد و توسعه می باشد، از بین برد.

وی افزود: در سیل اخیر توجه به محرومیت ها جلب شد که امیدوارم کارهای کارشناسی و آبخیزداری مورد امعان نظر قرار گیرد تا از تکرار اتفاقات ناگوار جلوگیری بعمل آید.

نماینده شهرستان های گرمی و انگوت هم در این جلسه اظهار داشت: در حادثه اخیر بالای ۴هزار میلیارد تومان به شهرستان گرمی آسیب وارد شده و مزارع، ابنیه، احشام، جاده ها، راه های بین مزارع، پل ها و منازل مسکونی دچار خسارت شد.

ولی اسماعیلی گفت: در مقایسه با سال گذشته درخصوص خرید گندم با کاهش ۸۵ درصدی مواجه هستیم که مجموع اینها خودش را در رکود بازار نشان می دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به شناخت بالای ۲۵ ساله اینجانب از مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان وی می تواند به شهرستان، شرکت مغان، منطقه، استان و نظام کمک حال باشد. چنانچه تاکنون نیز موفقیت های بسیاری را در عرصه ملی و بین الملل کسب نموده است.

اسماعیلی اذعان نمود: مدیرعامل شرکت مغان پیش از این نیز در راستای مسئولیت های اجتماعی کمک هایی را به شهرستان گرمی انجام داده است و انتظار دارم، در تامین بذر و علوفه کشاورزان اقدامات لازم را بعمل آورند.

فرماندار شهرستان گرمی نیز بیان کرد: ۱۲ سیل مکرر خسارات جبران ناپذیری را برای اقتصاد شهرستان بدنبال داشت که تبعات عمیق آن را در آینده نزدیک به هنگام فروش احشام به لحاظ تنگدستی و فقدان دسترسی به نهاده برای تغذیه دام ها مشاهده خواهیم کرد.

حسین مولایی تاکید نمود: جبران خسارات وارده در عرض یکسال امکانپذیر نبوده و اثرات مخرب آن در طول سالیان متمادی در زندگی و معیشت مردم منطقه لمس خواهد شد.

وی از مساعدت های مدیرعامل کشت و صنعت مغان و اهالی شهرستان پارساباد قدردانی کرد.