رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: در تعطیلات نوروز امسال هیچگونه تصادف رانندگی منجر به فوت در معابر درون شهری این استان رخ نداد.

به گزارش تایماز نیوز/ سرهنگ سیدحجت فتاحی ، با اشاره به اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ پلیس استان افزود: از ۲۵ اسفندماه پارسال تا ۱۵ فروردین ماه امسال خوشبختانه هیچگونه تصادف رانندگی منجر به فوت در معابر درون شهری شهرستان های این استان رخ نداد.

وی با اشاره به منفی بودن تصادفات فوتی درون شهری استان اردبیل در تعطیلات نوروزی امسال، بیان کرد: بر همین اساس اردبیل جزو استان‌های موفق کشور در منفی بودن تصادفات فوتی در طرح نوروزی ۱۴۰۲ معرفی شد.

وی همچنین از کاهش تصادفات رانندگی منجر به مجروحیت در معابر درون شهری استان در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ در مقایسه با ایام تعطیلات نوروز۱۴۰۱ خبر داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اظهار کرد: این موفقیت در سایه رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم و رانندگان، همکاری سازمان‌های مرتبط در بحث ترافیک، تعامل و همکاری اهالی رسانه در انتقال به موقع و به هنگام پیام‌های پلیس به مردم و رانندگان و تلاش شبانه‌روزی همکاران پلیس حاصل شده است.

سرهنگ فتاحی اضافه کرد: در طرح نوروزی امسال رویکرد اول پلیس استان اردبیل اقناعی، ایجابی، ارشادی و تذکراتی بود ، در عین حال برخورد پلیس با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شدند، سلبی و بدون اغماض بود.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی نیروهای پلیس راهور در طرح نوروزی ادامه داد: هدف از مقررات رانندگی اعمال قانون و جریمه کردن نیست، بلکه اصلاح رفتار رانندگان قانون گریز است.

وی با تقدیر از زحمات همکاران پلیس گفت: تداوم کاهش تصادفات در استان اردبیل در سال‌های اخیر باعث شده این استان همواره در ردیف استان‌های برتر در سطح کشور قرار بگیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل با بیان اینکه حتی یک نفر کشته هم در تصادفات رانندگی زیاد است، افزود: امیدواریم با همکاری رانندگان و مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی آنها استان اردبیل همواره در کاهش تصادفات منجر به فوت یکی از استان‌های برتر کشور شود.

سرهنگ فتاحی اظهار کرد: همه باید با رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی تلاش کنند فرهنگ ترافیکی جامعه افزایش یابد تا شاهد وقوع حوادث ناگوار رانندگی در جامعه نباشیم.