شرکت کننده دربخش قرائت تحقیق؛چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشورگفت: در استان خوزستان در مسابقات قرآن دانش آموزی استعدادهای زیادی وجود دارد اما به دلیل نداشتن استاد این استعدادمغفول می ماند.شرکت کننده دربخش قرائت تحقیق؛چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشورگفت: در استان خوزستان در مسابقات قرآن دانش آموزی استعدادهای زیادی وجود دارد اما به دلیل نداشتن استاد این استعدادمغفول می ماند.

گفت وگو: حدیث کریمی

تایماز نیوز/ شرکت کننده در قرائت تحقیق از شادگان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم در حاشیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اهواز بابیان اینکه متولد۱۳۷۶ است و از چهارم ابتدایی شروع به خواندن قرآن کریم درسطح خود کرده ام، اظهار داشت: به مرور زمان با شرکت در مسابقات دانش آموزی این حیطه را ادامه دادم تا سال اول مقطع متوسطه رسیده ام و در مسابقات دانش آموزی کشوری شرکت و توانستم مقام اول قرائت را کسب کنم.

علی حزبیان افزود: مسابقات دانش آموزی باعث شده که این راه را ادامه بدهم چرا که اثرگذاری خوبی داشته بعدازآن وارد دانشگاه شدم و مقام اول مسابقات کشوری دانشجوی فرهنگیان، رقابت کشوری نیز باز هم مقام اول، رتبه دوم ملی را در سال۱۳۹۸ ، در مسابقات ورزش و جوانان مقام اول کشوری بدست آوردم و مسابقات اوقاف امسال نیز نفر اول شده ام و هم اکنون در مرحله نهایی این مسابقات حضور پیدا کردم.

وی بابیان اینکه ابتدا لطف خداوند بزرگ و سپس خانواده ام بوده که پا به این راه بگذارم ادامه داد: اساتید مختلفی از جمله استاد مهدی دغاغله، جاسم حسینی زاده، سید عدنان موسوی قاسم مقدمی، علی بلاسم
،حاج ناصر دغاغله، هادی سلمانیان، سید فواد شوکاوی،عبدالغنی خالدی بنده را بسیار کمک و همیاری کرده اند که از آن ها کمال تشکر را دارم‌.

حزبیان در پاسخ به اینکه برای جوانان همسن سال خودتان و یا سن پایین تراز سن خودتان چه برنامه ای دارید که به سمت آموختن قرآن کریم بیایند، عنوان کرد: حس می کنم که فضای قرآن در کشور خوب است، ولی جا برای پیشرفت و بهتر شدن دارد. برای اینکه بنده آموزش و پرورشی هستم شاگردهای خود را در سطح شهرستان و استان خوزستان دارم؛ با آن ها کار می کنم ولی ای کاش قاریان بیشتر شوند تا دست این بچه های کم سن سال و نوجوانان را بگیرند تا حداقل شاهد پیشرفت در تلاوت در سطح کشور شویم و چه بسا که چنین چیزی اکنون هست؛ همچنین نوجوان از همان کودکی و نوجوانی دستش گرفته نشود شاید راه دیگری را انتخاب کنند. چه خوب است که مااز همان ابتدا دستش را بگیریم و در حیطه ی تلاوت جذبش کنیم و به آن ها کمک کنیم.

او در پایان خطاب به مسئولان می گوید: استاد بلاسم، آقای حسینی زاده معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان هستند همکاری بسیاری داشتند ولی ای کاش باز هم فضای بهتری تامین شود که قاریان کوچک و دانش آموزان بتوانند

قاریان همکار من می گویند که مشکل بودجه ای دارند که بتوانند کارگاههایی را راه اندازی کنند و بیشتر شهرستان ها چنین کارگاههارا ندارند. بااینکه استعدادهایی دارند در مسابقات می آیند و صوتی عالی دارند، اما استادی نداشتند که بتوانند به خوبی آموزش را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امکانات باشد اساتید زیادی هست که می توانند آموزش دهند ،زیرا مسابقات دانش آموزی سرآمد آموزش های تلاوت است.