رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: طرح زمستانی پلیس راهور اردبیل از امروز آغاز شد و تا ۲۳ اسفندماه سال جاری استمرار خواهد داشت.

سیدحجت فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاخ خبری تایماز نیوز، اظهار کرد: رانندگان درون شهری اردبیل با تمکین به مقررات راهنمایی و رانندگی سفرهای کم خطری را برای شهروندان رقم می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح زمستانی سال جاری از امروز آغاز و تا ۲۳ اسفندماه سال جاری استمرار خواهد داشت، خاطرنشان کرد: توصیه‌های رانندگی در فصل زمستان به رانندگان ارائه شده و امیدواریم رانندگان با رعایت این موازین در سه ماه آینده کمترین تخلفات رانندگی را رقم بزنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اردبیل لزوم بازبینی سیستم گرمایشی خودرو و بررسی وضعیت برف پاک کن وسیله نقلیه را در ایام زمستان مهم ارزیابی کرد و گفت: کنترل وضعیت آج لاستیک‌های خودرو و استفاده از لاستیک‌های یخ شکن هنگام رانندگی در جاده‌های برفی و لغزنده ضروری است.

فتاحی همراه داشتن زنجیر چرخ مناسب و کسب مهارت‌های کافی در استفاده از آن را یادآور شد و بیان کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله حرکت با سرعت مطمئنه، پرهیز از تغییر مسیر ناگهانی و گردش سریع، رعایت فاصله طولی و رعایت حق تقدم از مهمترین مواردی است که باید از سوی رانندگان رعایت شود.

وی از آمادگی کامل این پلیس برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم استان اردبیل در فصول سرد سال خبر داد و از عموم همشهریان خواست؛ تا با احترام به قانون و رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی بیش از پیش خدمتگزاران خود در پلیس راهنمایی و رانندگی را یاری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از برخورد با رانندگان متخلف خبر داد و اظهار کرد: با هدف جلوگیری از اختلال در نظم ترافیکی، با اعمال قانون خودروی ۲۹۸ راننده در هشت ماهه امسال به دلیل رفتارهای پرخطر توقیف و رانندگان نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.

فتاحی بیان کرد: تلاش بر این است تا در کنار معرفی به مراجع قضائی، انجام سنجش سلامت روحی، روانی و رفتاری این رانندگان از طریق پزشکی قانونی انجام شود.

وی اضافه کرد: هر چند روند کاهشی را در تصادفات درون شهری در استان شاهد هستیم ولی تاکید ما رعایت قوانین و مقررات و احترام به حقوق دیگران است.