مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از کشف ۱۱۰ اصله الوار قاچاق جنگلی در این استان خبر داد

به گزارش تایماز نیوز/ محمود قلی زاده روز شنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت : با شناسایی قبلی و با اخذ دستور قضایی و اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان و با همکاری نیروی انتظامی ۱۱۰ اصله الوار قاچاق جنگلی انبارشده در یکی از روستاهای بخش هیر اردبیل کشف و محموله به اداره کل منتقل شد.

وی افزود : در این رابطه ۲ نفر متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

قلی‌زاده ضمن هشدار به متجاوزین عرصه ملی و منابع طبیعی گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان به صورت شبانه‌روزی در عرصه‌های ملی استان حضور داشته و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با متجاوزان به عرصه‌های ملی استان و قاچاق هر گونه فرآورده های جنگلی برخورد قاطع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در استان اردبیل باید نهادینه شود، گفت: فرهنگ‌سازی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها یک ضرورت است و نقش رسانه‌ها در ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم بسیار مهم و سازنده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب اراضی ملی و قاچاق فرآورده ها ی جنگلی مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد ، گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق ، ارس ، بلوط ، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

  • منبع خبر : ایرنا