رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: تعهدات درآمدی استان اردبیل در سال‌جاری اعم از مالیات و درآمدهای عمومی تحقق یافته است و تا آخر سال همه برنامه‌ها عملیاتی خواهد شد.

به گزارش تایماز نیوز، داود شایقی صبح یکشنبه در جلسه ستاد درآمد استان اردبیل اظهار کرد: در هفت ماهه امسال بیش از ۱۰۱ درصد وصولی درآمد مالیاتی را شاهد بودیم و در سایر منابع درآمدی نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی امیدواریم به منابع مورد نیاز دست یابیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۲ درصد درآمد استان از محل مالیات و مابقی نیز سایر منابع عمومی است که بر پایه قانون بودجه، مازاد منابع درآمدی به استان بازگشته و صرف پروژه‌های عمرانی و هزینه‌های جاری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در قانون بودجه سهمیه‌ای برای منابع درآمدی استان‌ها تعیین می‌شود که امیدواریم تعهد امسال که رقمی معادل ۷۴۷ میلیارد تومان است، محقق شود.

شایقی ضرورت تخصیص اعتبارات ملی و استانی را برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یادآور شد و افزود: با توجه به پایان فصل کاری، جذب این منابع می‌تواند مقدمات اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها را برای سال آینده فراهم کند.

وی در مورد قانون مولدسازی نیز خاطرنشان کرد: تعهد امسال استان در بخش مولدسازی و فروش اموال ۶۲۵ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۷ میلیارد تومان آن تحقق یافته و امیدواریم با همراهی دستگاه‌های اجرایی، در فروش اموال مازاد این منابع جذب استان شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل شناسایی منابع درآمدی جدید را برای افزایش پایه‌های درآمدی استان‌ها یادآور شد و اضافه کرد: با توجه به اینکه بخشی از درآمدهای استان به صورت متمرکز به خزانه واریز می‌شود، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا این منابع درآمدی به خود استان برگردد.