معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از پلمب ۶۰ کلینیک زیبایی غیرمجاز در شش ماهه نخست امسال در شهر اهواز خبر داد.

تایماز نیوز / به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از  روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه، دکتر حبیب حی‌بر در توضیح این خبر گفت: در شش ماهه نخست امسال ۶۰ مرکز غیرمجاز دخیل در امور درمانی و زیبایی تعطیل شدند؛ در حالی که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ۱۷ مرکز غیرمجاز پلمب شده بودند که این آمار نشانگر جدیت و تمرکز مجموعه نظارتی معاونت درمان در برخورد با متخلفانی است که جان مردم را به بازی می‌گیرند.

وی افزود: این مراکز که بصورت غیرمجاز در امور پزشکی و درمانی از قبیل تزریق ژل، بوتاکس، لیپوساکشن، کاشت مو، لیزر موهای زائد، پی آر پی، کامپوزیت دندان و … مداخله داشتند، توسط کارشناس پیگیری ویژه اداره نظارت بر درمان شناسایی و برای تعطیلی، در دستور کار قرار گرفتند؛ پس از آن در اسرع وقت با دادگاه انقلاب اهواز هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و در نهایت با همراهی پلیس اماکن عمومی استان، مراکز مربوطه پلمب شدند.
حی‌بر تاکید کرد: شهروندان محترم برای دریافت هرگونه خدمات درمانی، زیبایی و … الزاما به مراکز مجاز که دارای پروانه طبابت و مجوز قانونی هستند مراجعه کنند و این مجوز باید در معرض دید عموم قرار گرفته باشد.
معاون درمان دانشگاه در پایان گفت: همشهریان گرانقدر می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنند.